5 pomysłów na content w sklepie internetowym

22 września 2023

Jaki content w ecommerce tworzyć i po co go tworzyć? Co on ma dawać Twoim klientom? Poniżej 5 pomysłów, jak można budować w sklepie internetowym przemyślane i przydatne Twoim odbiorcom treści.

Regularna publikacja contentu jest ogromnym wyzwaniem. Zdaje się, że w internecie jest już wszystko, więc jaką jeszcze treść można stworzyć, by miało to sens – było ciekawe, angażujące, a przy tym do czegoś się przydało. Podrzucamy Ci 5 pomysłów na to, jakiego rodzaju content może zostać naprawdę doceniony przez Twoich klientów.

Porównania, rankingi, agregatory

Od lat mamy do czynienia z zalewem treści. Ostatnio pewnie jeszcze większym z powodu łatwości jej tworzenia w dużych ilościach z pomocą sztucznej inteligencji. Brak dostępu do informacji przestał być problemem. Natomiast problemem zaczął być jej nadmiar. Borykamy się z tym, że ciężko przekopać się przez tony tekstów, grafik, postów w social mediach – to niesamowicie czasochłonne i energochłonne. Nie wiadomo, na jakie treści skierować swoją uwagę. Dokładnie ten sam problem mają zapewne inni – w tym także Twoi potencjalni klienci. Pomóż im. Sporządź łatwe w przyswojeniu zestawienia informacji, których mogą poszukiwać. Stwórz porównania, rankingi, agregatory informacji, które oszczędzą ich czas i ułatwią doszukanie się tego, czego potrzebują. Może to być porównanie parametrów urządzeń różnych marek, które posiadasz w sprzedaży, by klient wybrał z łatwością to, które spełnia jego wymagania. Możesz również tworzyć rankingi produktów pod kątem potrzeb konkretnych grup klientów.

Strony produktowe

Opisy produktów to na pewno element niezbędny klientowi do dokonania zakupu, a także przydatny dla SEO sklepu. Ale czy odpowiadasz na nich na wszystkie wątpliwości potencjalnego klienta? Czy zamieszczasz staranną specyfikację, by odbiorca nie musiał się wysilać? Gdy masz przedstawić wymiary produktu takiego jak mebel, czy dodajesz rysunek lub rzut, na którym są one rozpisane, żeby człowiek nie musiał się domyślać, które to szerokość, które głębokość? Pokazujesz zdjęcia produktu z każdej strony, w zbliżeniu, z detalami, w zestawieniu np. z sylwetką człowieka, by pokazać wielkość produktu? W PrestaShop np. istnieje możliwość dodania filmiku na karcie produktu. Można pokazać produkt w ruchu, w trakcie użytkowania, pokazać jak działa, dodać tutorial, instrukcję czy filmik typowo marketingowy np. o danej kolekcji produktów. Można taką opcję wykorzystać na wiele sposobów.

Kanał na YouTube

Wygląda na to, że w erze wideo słowo pisane schodzi na dalszy plan na rzecz grafik i filmów. Warto się do tego dostosować. Dzisiaj każdy może nagrać filmik całkiem przyzwoitej jakości własnym telefonem i obrobić w darmowym narzędziu. Nie trzeba mieć studia nagraniowego, drogiego sprzętu ani być profesjonalnym montażystą. Krótkim filmikiem zazwyczaj jesteś w stanie przekazać w bardziej zrozumiały sposób coś, co musiałbyś opisywać tysiącami słów. Poza użyciem filmików na karcie produktu, wartościowymi treściami wideo związanymi z Twoją branżą możesz się wypozycjonować na YouTube na eksperta w swojej niszy i przyciągnąć zupełnie nowych klientów. To może być zupełnie nowe źródło ruchu dla Twojego sklepu, a także strzał w dziesiątkę pod względem wizerunkowym.

Blog w sklepie internetowym

Wiadomo, że blog powiązany ze sklepem internetowym to SEO-booster. Pytanie, czy oprócz pozycji w wyszukiwarce daje coś więcej? Wczuj się w rolę klienta, który szuka w Google konkretnego zagadnienia (tego, na które wypozycjonowałeś swój wpis blogowy), wchodzi, czyta i..? I co dalej? Czy znajdzie tam coś wartościowego? Jeśli szuka porady, czy ją znajdzie? Jeśli szuka konkretnych produktów – czy we wpisie blogowym kierujesz odbiorcę do takich produktów, które z dużym prawdopodobieństwem trafią w jego zapotrzebowania, biorąc pod uwagę frazę, którą wpisał? Czy masz tam wstawione na sztywno produkty, które gdy tylko się wyprzedadzą skierują użytkownika do martwej 404-ki? Dobrym remedium na taki problem są np. moduły, które podmieniają produkty we wpisie na powiązane z jego tematem i dostępne w danej chwili na magazynie (na PrestaShop są dostępne takie rozwiązania). A może warto między teksty wstawić filmik? Decyzja o zakupie i wybór właściwego produktu to ciężka praca – pomóż ludziom, którzy muszą się z tym mierzyć. 

Dodatkowa wartość

Czy oferujesz dzięki swojemu contentowi wartość dodaną? Co może nią być?

  • Sprzedajesz produkty spożywcze -> czy dodajesz gotowe przepisy, które można z tych produktów wykonać? 
  • Sprzedajesz ubrania -> czy podsuwasz klientom gotowe stylizacje stworzone ze swoich produktów oraz dajesz im znać, co będzie najmodniejsze w nadchodzącym sezonie? 
  • Gdy nadchodzą święta, a wraz z nimi dylematy, co komu kupić pod choinkę -> czy wychodzisz z gotowymi pomysłami na prezenty, które można kupić w Twoim sklepie i instrukcją, jak je odlotowo zapakować (a może nawet wyręczasz w tym klientów oferując usługę pakowania)? 
  • Sprzedajesz kosmetyki -> czy pokazujesz, jak można wykonać nimi makijaż? 

Tylko pomyśl, za co Twoi klienci byliby Ci wdzięczni (i wcale niekoniecznie musi to być niższa cena).

 

Powodzenia w tworzeniu treści!