Masz wrażenie, że Twój sklep internetowy stoi w miejscu?

Andrzej po raz kolejny otworzył program i ze strachem spojrzał na wyniki sprzedaży swojego sklepu… Tak co miesiąc zaczynają się smutne historie wielu właścicieli sklepów internetowych w Polsce.

Jako właściciel widzisz, że całe otoczenie biznesowe dynamicznie się zmienia – technologia, konkurencja, trendy, wszystko pędzi do przodu. Jak w tym wszystkim znaleźć miejsce dla Twojego sklepu?

Co zrobić, żeby wreszcie rozpędzić sprzedaż?

Idealne rozwiązanie, które rozwinie Twój sklep!

Niestety, nie podam Ci złotej zasady, którą dziś zastosujesz, by już jutro przyniosła efekty – bo taka uniwersalna metoda nie istnieje. Jeśli ktoś oferuje Ci złotą zasadę, która rozwinie Twój sklep – bądź uważny… Każdy sklep jest inny i każdy na dłuższą metę wymaga innego – dopasowanego podejścia.

Co możesz zrobić?

To, co możesz jednak zrobić, to dokładne przyjrzenie się Twojemu biznesowi – zarówno procesom, strategii jak i samej stronie sklepu. Po to by wynaleźć te szczegóły, które w tej chwili blokują rozwój Twojego sklepu.

Jeśli uważasz, że Twój sklep powinien przynosić więcej sprzedaży, musi on dawać wartość Twoim klientom. Wartość rozumianą szeroko – nie tylko jako dobrej jakości produkty. Mało kto chce na przykład zostawiać pieniądze w sklepie, w którym zakupy są mocno uciążliwe i irytujące. Podobnie jest z innymi procesami w sklepie – obsługą klienta, marketingiem, bezpieczeństwem zakupów – każdy z nich składa się na całość doświadczenia, jakiego doznaje klient w kontakcie z Twoją firmą.

Dlatego właśnie proponujemy, żebyś oderwał się na moment od bieżącej obsługi klientów i pilnych spraw, które załatwiasz na co dzień…

Zatrzymaj się na chwilę!

Prawdopodobnie w całym procesie działania i obsługi Twojego sklepu są obszary, które można w prosty sposób poprawić – nadając strategiczny sens i cel oraz ułatwiając klientom spełnienie ich istotnej potrzeby… poprzez zakup Twojego produktu. I właśnie to sugerujemy Ci zrobić – sprawdzić najważniejsze elementy sklepu i zastanowić się które z nich warto poprawić, by znacznie polepszyć wyniki, jakie sklep generuje.

Różne elementy składające się na Twój biznes ciężko jednak odpowiednio zanalizować, a tym bardziej poprawić z kilku powodów:

  • pracując codziennie nad sklepem internetowym masz już wyrobione własne nawyki i własne spojrzenie na stan i działanie sklepu – najczęściej będziesz potrzebować dodatkowego – zewnętrznego – spojrzenia, które pomoże podejść do wyzwań sklepu  w sposób inny niż dotychczas.
  • trendy branżowe zmieniają się w internecie bardzo szybko – samo śledzenie istotnych zmian wymaga poświęcenia sporej części czasu pracy – po to tylko, by “być na bieżąco” przynajmniej w obszarze kilku elementów, które składają się na działający z sukcesami sklep internetowy
  • e-commerce mocno się wyspecjalizował – na wyższym poziomie rozwoju potrzeba osobnych specjalistów, którzy podpowiedzą na czym i w jakim stopniu warto się skupić. W dużych sklepach są osobni specjaliści od reklam Google, reklam Facebook, pozycjonowania, e-mail marketingu, bezpieczeństwa danych, zagadnień prawnych itd. Nie możesz znać się na wszystkim i jednocześnie dobrze zarządzać sklepem internetowym!

Czy możemy Ci pomóc?

Szczerze? Prawdopodobnie tak.

Niestety NIE damy rady pomóc Ci osiągnąć dobrych efektów, jeśli:

  • dopiero zakładasz sklep internetowy i nie masz żadnego doświadczenia w biznesie internetowym,
  • nie jesteś gotowy na potrzebę wprowadzenia zmian – w zarządzaniu Twoim sklepem, procesach biznesowych, wyglądzie sklepu, podejściu do strategii.

Jeśli jednak:

  • posiadasz sklep internetowy, który funkcjonuje poprawnie, jednak sprzedaż Cię nie zadowala
  • masz świadomość, że możliwa będzie inwestycja w poprawki techniczne, zmiany w zakresie strategii czy marketingu Twojego sklepu,
  • chcesz podjąć się zmiany nawyków swoich/swoich pracowników by wdrażać procesy, które zwiększą Twoją sprzedaż

… to możemy Ci pomóc!

Co dolega Twojemu sklepowi?

Jako zespół profesjonalistów, którzy na co dzień zajmują się utrzymaniem i rozwijaniem sklepów internetowych z różnych branż i o różnych rozmiarach, chcemy zaoferować Ci audyt Twojego sklepu.

Przez audyt rozumiemy niezależną ocenę ustalonych obszarów funkcjonowania Twojego sklepu przez specjalistę doświadczonego w danym zakresie.

Celem takiego audytu jest sprawdzenie bieżącego stanu oraz podanie propozycji zmian, które mogą rozwiązać główny problem – przeważnie jest to niezadowalający poziom sprzedaży (niskie przychody, niski współczynnik konwersji itp.).

Dlaczego warto pozwolić nam – jako zewnętrznym ekspertom – na analizę wybranego obszaru Twojego sklepu?

  • skorzystasz z doświadczenia zbudowanego poprzez tysiące godzin analiz, kursów, rozwiązywania bieżących i strategicznych problemów sklepów i rozmów strategicznych z właścicielami sklepów,
  • dostaniesz jasną informację co w Twoim sklepie nie działa optymalnie – zgodnie z najlepszymi praktykami branżowymi,
  • dostaniesz listę działań, które powinieneś podjąć, żeby poprawić analizowany obszar,
  • jesteśmy praktykami, więc możemy na podstawie przygotowanego audytu pomóc Ci rozwiązać omawiane kwestie techniczne i strategiczne, ale audyt jest na tyle uniwersalny, że każda dobra firma zajmująca się danym obszarem e-commerce będzie w stanie Ci pomóc na podstawie naszych wskazówek.

Od czego zacząć?

Jak wiesz, sklep internetowy składa się z wielu współzależnych elementów, których ostatecznym efektem powinna być widoczna dla Klienta witryna i dokonywane na niej zakupy produktów. Jeśli masz choćby podstawowy pomysł na strategię Twojego sklepu, a Klienci już dokonują zakupów  – prawdopodobnie niepotrzebnie tracisz dużo pieniędzy…

Według raportu “E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska” klient wybierze po raz pierwszy dany (Twój, a nie konkurencji) sklep internetowy z kilku przyczyn. Oczywiście istotna są ceny produktów i dostaw, jednak w pierwszej piątce powodów skłaniających do wybrania Twojego sklepu są także “przejrzysta i funkcjonalna strona internetowa” oraz “łatwy sposób składania zamówienia”.

Tym bardziej dziwi nas, że wciąż często zaniedbywanym przez e-przedsiębiorców obszarem jest użyteczność sklepu internetowego – rozumiana jako zbiór cech:

  • wygodę z jaką klienci mogą korzystać ze strony
  • łatwość dokonywania zakupu
  • intuicyjność różnych podstron sklepu
  • brak irytujących i niepotrzebnych funkcji w sklepie
  • brak istotnych/rażących błędów w funkcjonalności i wyglądzie
  • dostosowanie strony zarówno do ekranów komputerów/laptopów, jak i tabletów czy telefonów komórkowych

Często w sklepach korzystamy ze standardowych funkcji dostarczanych przez danego producenta oprogramowania sklepu, co najczęściej nie jest optymalnym rozwiązaniem – takie oprogramowanie najczęściej nie jest dostosowane do specyfiki danej branży czy produktów, często posiada nieużywane funkcje, które utrudniają odwiedziny sklepu, a nawet nieefektywne konstrukcje poszczególnych stron formularzy czy – niestety zbyt często – koszyka.

Dbanie o użyteczność sklepu powinna być jednym z głównych priorytetów, gdyż to ona sprawia, że kierowany do sklepu ruch przynosi efekty – sprzedaż.

Potrzebujesz audytu! Wiesz dlaczego?

Jeśli zastanawiasz się czy audyt użyteczności jest Ci potrzebny,  zastanów się nad poniższymi pytaniami:

  • Masz pewność, że układ poszczególnych stron nie przeszkadza Twoim Klientom w dokonywaniu zakupów? Dostaniesz jasną informację na temat wyglądu i działania Twojego sklepu w porównaniu do standardów branży e-commerce i dobrych praktyk, które przekonują klientów do zakupu w najlepszych sklepach internetowych
  • Prawdopodobnie znasz doskonale swój sklep. A czy Twoi klienci umieją się po nim poruszać? Zobaczysz które strony sklepu są dla Klientów niezrozumiałe, dostaniesz jasną listę co dokładnie należy poprawić, żeby Twoim klientom lepiej się korzystało ze sklepu – dzięki czemu zwiększysz konwersję i Twoje przychody
  • Wiesz, że poza płaceniem za reklamy np. w Adwords możesz dużo taniej zwiększać przychody biorąc pod uwagę obecnych klientów? Dzięki audytowi zyskasz wiedzę jakie działania sprzedażowe warto podjąć w Twoim przypadku żeby zwiększyć obroty

Co oferujemy?

Proponujemy Ci następujące opcje audytu w zależności od rozmiaru Twojego sklepu i etapu rozwoju Twojej firmy:

BASIC
500 (cena netto)
  • Analiza strony głównej, kategorii, produktu, koszyka
    podstawowa
  • Analiza wersji mobile
    podstawowa
  • Analiza stron informacyjnych
    brak
  • Analiza przekazu marketingowego
    brak
  • Analiza emaili statusowych
    brak
  • Analiza Google Analytics
    brak
  • Analiza przepływu użytkowników za pomocą HOTJAR
    brak
  • Analiza wyszukiwarki wewnętrznej
    brak
  • Analiza opisów produktów
    brak
  • Analiza procesu zakupowego
    brak
  • Spotkanie przed analizą
    do 15min
  • Spotkanie po analizie
    do 30min
Raport po analizie
OPTIMUM
1500 (cena netto)
  • Analiza strony głównej, kategorii, produktu, koszyka
    pełna
  • Analiza wersji mobile
    pełna
  • Analiza stron informacyjnych
    podstawowa
  • Analiza przekazu marketingowego
    podstawowa
  • Analiza emaili statusowych
    podstawowa
  • Analiza Google Analytics
    podstawowa
  • Analiza przepływu użytkowników za pomocą HOTJAR
    brak
  • Analiza wyszukiwarki wewnętrznej
    podstawowa
  • Analiza opisów produktów
    podstawowa
  • Analiza procesu zakupowego
    podstawowa
  • Spotkanie przed analizą
    do 1h
  • Spotkanie po analizie
    do 1h
Raport po analizie
EXPERT
od 3000 (cena netto)
  • Analiza strony głównej, kategorii, produktu, koszyka
    pełna
  • Analiza wersji mobile
    pełna
  • Analiza stron informacyjnych
    pełna
  • Analiza przekazu marketingowego
    pełna
  • Analiza emaili statusowych
    pełna
  • Analiza Google Analytics
    pełna
  • Analiza przepływu użytkowników za pomocą HOTJAR
    pełna
  • Analiza wyszukiwarki wewnętrznej
    pełna
  • Analiza opisów produktów
    pełna
  • Analiza procesu zakupowego
    pełna
  • Spotkanie przed analizą
    do 2h
  • Spotkanie po analizie
    do 2h
Raport po analizie

Jeśli uważasz, że audyt użyteczności może Ci pomóc – zadzwoń pod numer: 601 766 774
lub wyślij nam wiadomość: biuro@convertis.pl – odpowiemy w ciągu 24 godzin.