Wiesz co dolega Twojemu sklepowi?

Andrzej po raz kolejny otworzył program i ze strachem spojrzał na wyniki sprzedaży swojego sklepu…

Tak co miesiąc zaczynają się smutne historie wielu właścicieli sklepów internetowych w Polsce.

 

Masz wrażenie, że Twój sklep internetowy stoi w miejscu?

Jako właściciel widzisz, że całe otoczenie biznesowe dynamicznie się zmienia – technologia, konkurencja, trendy, wszystko pędzi do przodu.

Jak w tym wszystkim znaleźć miejsce dla Twojego sklepu? Co zrobić, żeby wreszcie rozpędzić sprzedaż?

 

Idealne rozwiązanie, które rozwinie Twój sklep!

Niestety, nie podam Ci złotej zasady, którą dziś zastosujesz, by już jutro przyniosła efekty – bo taka uniwersalna metoda nie istnieje. Jeśli ktoś oferuje Ci złotą zasadę, która rozwinie Twój sklep – bądź uważny… Każdy sklep jest inny i każdy na dłuższą metę wymaga innego – dopasowanego podejścia.

 

Co możesz zrobić?

To, co możesz jednak zrobić, to dokładne przyjrzenie się Twojemu biznesowi – zarówno procesom, strategii jak i samej stronie sklepu. Po to by wynaleźć te szczegóły, które w tej chwili blokują rozwój Twojego sklepu.

 

Jeśli uważasz, że Twój sklep powinien przynosić więcej sprzedaży, musi on dawać wartość Twoim klientom. Wartość rozumianą szeroko – nie tylko jako dobrej jakości produkty. Mało kto chce na przykład zostawiać pieniądze w sklepie, w którym zakupy są mocno uciążliwe i irytujące. Podobnie jest z innymi procesami w sklepie – obsługą klienta, marketingiem, bezpieczeństwem zakupów – każdy z nich składa się na całość doświadczenia, jakiego doznaje klient w kontakcie z Twoją firmą.

 

Dlatego właśnie proponujemy, żebyś oderwał się na moment od bieżącej obsługi klientów i pilnych spraw, które załatwiasz na co dzień…

Zatrzymaj się na chwilę!

Prawdopodobnie w całym procesie działania i obsługi Twojego sklepu są obszary, które można w prosty sposób poprawić – nadając strategiczny sens i cel oraz ułatwiając klientom spełnienie ich istotnej potrzeby… poprzez zakup Twojego produktu. I właśnie to sugerujemy Ci zrobić – sprawdzić najważniejsze elementy sklepu i zastanowić się które z nich warto poprawić, by znacznie polepszyć wyniki, jakie sklep generuje.

 

Różne elementy składające się na Twój biznes ciężko jednak odpowiednio zanalizować, a tym bardziej poprawić z kilku powodów:

  • pracując codziennie nad sklepem internetowym masz już wyrobione własne nawyki i własne spojrzenie na stan i działanie sklepu – najczęściej będziesz potrzebować dodatkowego – zewnętrznego – spojrzenia, które pomoże podejść do wyzwań sklepu  w sposób inny niż dotychczas.
  • trendy branżowe zmieniają się w internecie bardzo szybko – samo śledzenie istotnych zmian wymaga poświęcenia sporej części czasu pracy – po to tylko, by “być na bieżąco” przynajmniej w obszarze kilku elementów, które składają się na działający z sukcesami sklep internetowy
  • e-commerce mocno się wyspecjalizował – na wyższym poziomie rozwoju potrzeba osobnych specjalistów , którzy podpowiedzą na czym i w jakim stopniu warto się skupić. W dużych sklepach są osobni specjaliści od reklam Google, reklam Facebook, pozycjonowania, e-mail marketingu, bezpieczeństwa danych, zagadnień prawnych itd.
    Nie możesz znać się na wszystkim i jednocześnie dobrze zarządzać sklepem internetowym!

 

Czy możemy Ci pomóc?

Szczerze? Prawdopodobnie tak.

Niestety NIE damy rady pomóc Ci osiągnąć dobrych efektów, jeśli:

  • dopiero zakładasz sklep internetowy i nie masz żadnego doświadczenia w biznesie internetowym,
  • nie jesteś gotowy na potrzebę wprowadzenia zmian – w zarządzaniu Twoim sklepem, procesach biznesowych, wyglądzie sklepu, podejściu do strategii.

 

Jeśli jednak:

  • posiadasz sklep internetowy, który funkcjonuje poprawnie, jednak sprzedaż Cię nie zadowala
  • masz świadomość, że możliwa będzie inwestycja w poprawki techniczne, zmiany w zakresie strategii czy marketingu Twojego sklepu,
  • chcesz podjąć się zmiany nawyków swoich/swoich pracowników by wdrażać procesy, które zwiększą Twoją sprzedaż

… to możemy Ci pomóc!

 

Co dolega Twojemu sklepowi?

Jako zespół profesjonalistów, którzy na co dzień zajmują się utrzymaniem i rozwijaniem sklepów internetowych z różnych branż i o różnych rozmiarach, chcemy zaoferować Ci

audyt Twojego sklepu.

 

Przez audyt rozumiemy niezależną ocenę ustalonych obszarów funkcjonowania Twojego sklepu przez specjalistę doświadczonego w danym zakresie.

Celem takiego audytu jest sprawdzenie bieżącego stanu oraz podanie propozycji zmian, które mogą rozwiązać główny problem – przeważnie jest to niezadowalający poziom sprzedaży (niskie przychody, niski współczynnik konwersji itp.).

 

Dlaczego warto pozwolić nam – jako zewnętrznym ekspertom – na analizę wybranego obszaru Twojego sklepu?

  • skorzystasz z doświadczenia zbudowanego poprzez tysiące godzin analiz, kursów, rozwiązywania bieżących i strategicznych problemów sklepów i rozmów strategicznych z właścicielami sklepów,
  • dostaniesz jasną informację co w Twoim sklepie nie działa optymalnie – zgodnie z najlepszymi praktykami branżowymi,
  • dostaniesz listę działań, które powinieneś podjąć, żeby poprawić analizowany obszar,
  • jesteśmy praktykami, więc możemy na podstawie przygotowanego audytu pomóc Ci rozwiązać omawiane kwestie techniczne i strategiczne, ale audyt jest na tyle uniwersalny, że każda dobra firma zajmująca się danym obszarem e-commerce będzie w stanie Ci pomóc na podstawie naszych wskazówek.

 

Od czego zacząć?

Jak wiesz, sklep internetowy składa się z wielu współzależnych elementów, których ostatecznym efektem powinna być widoczna dla Klienta witryna i dokonywane na niej zakupy produktów. Jeśli masz choćby podstawowy pomysł na strategię Twojego sklepu, a Klienci już dokonują zakupów  – prawdopodobnie niepotrzebnie tracisz dużo pieniędzy…

 

Według raportu “E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska” klient wybierze po raz pierwszy dany (Twój, a nie konkurencji) sklep internetowy z kilku przyczyn. Oczywiście istotna są ceny produktów i dostaw, jednak w pierwszej piątce powodów skłaniających do wybrania Twojego sklepu są także “przejrzysta i funkcjonalna strona internetowa” oraz “łatwy sposób składania zamówienia”.

 

Tym bardziej dziwi nas, że wciąż często zaniedbywanym przez e-przedsiębiorców obszarem jest użyteczność sklepu internetowego – rozumiana jako zbiór cech:

  • wygodę z jaką klienci mogą korzystać ze strony
  • łatwość dokonywania zakupu
  • intuicyjność różnych podstron sklepu
  • brak irytujących i niepotrzebnych funkcji w sklepie
  • brak istotnych/rażących błędów w funkcjonalności i wyglądzie
  • dostosowanie strony zarówno do ekranów komputerów/laptopów, jak i tabletów czy telefonów komórkowych

 

Często w sklepach korzystamy ze standardowych funkcji dostarczanych przez danego producenta oprogramowania sklepu, co najczęściej nie jest optymalnym rozwiązaniem – takie oprogramowanie najczęściej nie jest dostosowane do specyfiki danej branży czy produktów, często posiada nieużywane funkcje, które utrudniają odwiedziny sklepu, a nawet nieefektywne konstrukcje poszczególnych stron formularzy czy – niestety zbyt często – koszyka.

Dbanie o użyteczność sklepu powinna być jednym z głównych priorytetów, gdyż to ona sprawia, że kierowany do sklepu ruch przynosi efekty – sprzedaż.

 

Potrzebujesz audytu! Wiesz dlaczego?

Jeśli zastanawiasz się czy audyt użyteczności jest Ci potrzebny,  zastanów się nad poniższymi pytaniami:

  • Masz pewność, że układ poszczególnych stron nie przeszkadza Twoim Klientom w dokonywaniu zakupów?
    Dostaniesz jasną informację na temat wyglądu i działania Twojego sklepu w porównaniu do standardów branży e-commerce i dobrych praktyk, które przekonują klientów do zakupu w najlepszych sklepach internetowych
  • Prawdopodobnie znasz doskonale swój sklep. A czy Twoi klienci umieją się po nim poruszać?
    Zobaczysz które strony sklepu są dla Klientów niezrozumiałe, dostaniesz jasną listę co dokładnie należy poprawić, żeby Twoim klientom lepiej się korzystało ze sklepu – dzięki czemu zwiększysz konwersję i Twoje przychody
  • Wiesz, że poza płaceniem za reklamy np. w Adwords możesz dużo taniej zwiększać przychody biorąc pod uwagę obecnych klientów?
    Dzięki audytowi zyskasz wiedzę jakie działania sprzedażowe warto podjąć w Twoim przypadku żeby zwiększyć obroty

 

Co oferujemy?

Proponujemy Ci następujące opcje audytu w zależności od rozmiaru Twojego sklepu i etapu rozwoju Twojej firmy:

Pakiet
BASIC

Pakiet
OPTIMUM

Pakiet
EXPERT

Koszt (netto)

500 zł 1500 zł od 3000 zł
Analiza strony głównej, kategorii, produktu, koszyka podstawowa pełna pełna
Analiza wersji mobile podstawowa pełna pełna
Analiza stron informacyjnych brak podstawowa pełna
Analiza przekazu marketingowego brak podstawowa pełna
Analiza emaili statusowych brak podstawowa pełna
Analiza Google Analytics brak podstawowa pełna
Analiza przepływu użytkowników za pomocą HOTJAR brak brak pełna
Analiza wyszukiwarki wewnętrznej brak podstawowa pełna
Analiza opisów produktów brak podstawowa pełna
Analiza procesu zakupowego brak podstawowa pełna
Spotkanie przed analizą do 15min do 1h do 2h
Spotkanie po analizie do 30min do 1h do 2h
Raport po analizie Jest Jest

Jest

 

Jeśli uważasz, że audyt użyteczności może Ci pomóc – zadzwoń pod numer: 601 766 774 lub wyślij nam wiadomość: grzegorz@convertis.pl – odpowiemy w ciągu 24 godzin.

 

 

convertis

Teraz Twoja kolej
napisz, w czym Tobie możemy pomóc?

Jeśli masz pytanie, potrzebujesz pomocy, wyceny czy porady – skontaktuj się z nami. Możesz skorzystać z formularza na tej stronie, zadzwonić lub napisać maila.

    • Dane adresowe
    • Convertis sp. z. o.o
    • Al. Komisji Edukacji Narodowej 93
    • 02-777 Warszawa
    • KRS: 0000466653
    • REGON: 146739686
    • NIP: 5272699821