PrestaShop B2B
Zrealizujemy platformę B2B dla Twojej firmy:
- Mamy doświadczenie we wdrożeniach platform B2B.
- Rozwiązanie PrestaShop to dobry wybór dla sklepów B2B.
- Znamy specyfikę sprzedaży B2B online i wiemy, jakie rozwiązania są w niej niezbędne.
Jesteśmy członkiem programu PrestaShop Experts
Convertis w liczbach
9
lat na rynku
23+
specjalistów w zespole
60+
sklepów pod naszą opieką
4,5mln+
naszego obrotu netto w 2023
Sklep internetowy B2B oparty na systemie PrestaShop
Co możemy dla Ciebie zrobić
Stworzenie platformy B2B
Tworzenie sklepów internetowych zarówno B2C jak i B2B to nasza specjalność. Nasz zespół ma na koncie ponad 20 wdrożonych platform sprzedaży online i kilkadziesiąt, które stale rozwijamy. Dzięki doświadczeniu mamy dokładnie opracowane procesy zarówno wdrożenia jak i serwisu sklepów internetowych. Możemy kompleksowo zaopiekować temat wdrożenia sklepu: od podjęcia decyzji, że Twój sklep internetowy powinien być oparty właśnie na platformie PrestaShop (doradzimy Ci szczerze i obiektywnie), przez pomoc w zidentyfikowaniu wymagań funckjonalnych, projekt graficzny, kodowanie, testy aż po uruchomienie sklepu. Dzięki udanym wdrożeniom, większość sklepów, które stworzyliśmy, korzysta później z naszego stałego wsparcia technicznego.
Zapytaj o wycenę
Projekt hurtowni online
Jeśli zdecydujesz się na gotowy szablon, możemy go dla Ciebie zmodyfikować, by dostosować go do Twoich potrzeb. Możemy również zaprojektować wygląd Twojego sklepu od zera. Doświadczeni designerzy, z którymi współpracujemy, stworzą projekt graficzny dopasowany do aktualnych trendów oraz doskonały pod względem User Experience. Mamy doświadczenie we wdrażaniu hurtowni internetowych i sklepów firmowych producentów, wiemy jaka jest specyfika klientów B2B oraz ich ścieżka zakupowa, dlatego możesz być spokojny, że wdrożymy odpowiednie do tego modelu sprzedaży rozwiązani.
Zapytaj o wycenę
Migracja platformy B2B z innego systemu na PrestaShop
Po zapytaniu o możliwość migracji sklepu z innej platformy sprzedażowej na PrestaShop po pierwsze rozmawiamy z Klientem, by dowiedzieć się i doradzić Ci, czy w ogóle migracja na PrestaShop będzie dobrą decyzją. Jeśli po uzyskaniu niezbędnych informacji i ich analizie uznamy wybór tego oprogramowania za słuszny, zaoferujemy Ci profesjonalne wsparcie w tym temacie włącznie z migracją danych. Przeprowadzimy proces migracji tak, abyś czuł się spokojny o swój biznes. Przepinamy sklepy tak, by przestój był nie dłuższy niż kilka godzin
Zapytaj o wycenę
Odświeżenie designu sklepu B2B
Czy Twoi kontrahenci skarżą się na przestarzały i mało intuicyjny interfejs Twojej hurtowni? Czy brak nowoczesnych rozwiązań utrudnia im dokonywanie zamówień i sprawia, że są skłonni odejść do konkurencji lub po prostu kupują mniej? Tak naprawdę męczący proces dokonywania zakupu w sklepie internetowym może wpływać na zmniejszenie częstotliwości zakupów nawet na poziomie podświadomości. Automatycznie unikamy tego, co nas męczy i co jest nieprzyjemne, czasem nawet nie zdając sobie z tego sprawy. By uniknąć takich problemów powstała cała specjalizacja w projektowaniu stron internetowych zwana User Experience, która ma na celu stworzenie strony tak, by użytkownik nie męczył się na niej oraz poruszał się po sklepie intuicyjnie. Nowoczesny, podążający za trendami na rynku oraz przyzwyczajeniami użytkowników sklep to jeden z czynników sukcesu we współczesnym e-commerce, również w modelu sprzedaży B2B. Ocenimy Twój sklep i doradzimy Ci, czy to już jest moment na zmianę jego wyglądu. Jeśli tak - możesz na nas liczyć w tej kwestii. We współpracy z doświadczonymi designerami przygotujemy projekt graficzny i wdrożymy go.
Zapytaj o wycenę
Co mówią o nas Klienci?
Taktyka działań, przejrzystość i profesjonalizm. Doceniam też fakt bezpośredniej i szczerej komunikacji, bez ściemy i owijania w bawełnę. Pracujemy razem na wielu płaszczyznach.
Jakub Roskosz, Dyrektor Zarządzający mosquito.pl
Cieszę się tej współpracy, ponieważ projekty idą do przodu, nie cofamy się żeby naprawiać błędy, jesteście otwarci i nastawieni na TAK.
Tomasz Bączyk, Członek Zarządu JLD.pl
Robienie rzeczy po raz pierwszy jest trudne. A jednak mimo braku doświadczenia w e-commerce udało nam się doskonale trafić z wyborem firmy, która stworzyła dla nas aptekę internetową.
Doskonała współpraca, świetna responsywność i terminowość
Piotr Miszczuk Apteka Moderna
Prace nad zmianą platformy dla MYLAQ przebiegły pomyślnie. Projekt został wykonany zgodnie z wytycznymi, uwzględniając wszystkie aspekty w wypracowanym briefie. W ogólnej ocenie Convertis wypada pozytywnie. Szczególnie dostrzegalna w procesie realizacji była proaktywność, która dotyczyła szukania rozwiązań ad hoc, co w przypadku zupełnie nowej dla nas platformy było bardzo istotne. W czasie realizacji bardzo mnie urzekł kontakt z project managerem.
Joanna Cichoszewska Mylaq
O PrestaShop
1
PrestaShop to jedna z najpopularniejszych platform sklepowych na świecie, która z powodzeniem funkcjonuje od kilkunastu lat.
2
PrestaShop to nowoczesne oprogramowanie typu open-source czyli z udostępnionym w pełni kodem, które przez cały czas jest rozwijane przez ogromną rzeszę specjalistów.
3
Na systemie PrestaShop jest opartych około 300 tys. sklepów internetowych na świecie, które w 2020 roku wygenerowały w sumie przychód w wysokości 22 mld Euro. (źródło: https://www.prestashop.com/pl)
4
Tylko w Polsce istnieje ponad 20.000 sklepów internetowych opartych na PrestaShop. (źródło: Builtwith.com)
5
Popularność PrestaShop sprawia, że większość znanych firm działających w internecie - platform płatności, integratorów typu Baselinker czy systemów księgowych, ma przygotowane gotowe moduły do współpracy z Prestashop.
6
PrestaShop jest wspierana przez około milionową społeczność i obsługiwana przez setki software house'ów, co daje właścicielowi sklepu poczucie bezpieczeństwa i duży wybór na rynku.
7
PrestaShop to system intuicyjny, stosunkowo prosty w obsłudze.
8
Dzięki elastycznej, modułowej architekturze umożliwia łatwą rozbudowę o nowe funkcjonalności, zarówno dzięki bazie tysięcy gotowych modułów dostępnych na platformie Prestashop Addons, jak i łatwej możliwości tworzeniu nowych, dedykowanych modułów.
PrestaShop w liczbach
Niech liczby mówią same za siebie
300 tys.
sklepów na PrestaShop na świecie
22 mld Eur
łączny przychód wygenerowany przez sklepy PrestaShop w 2020 roku
20 tys.
sklepów na PrestaShop w Polsce
1 mln
tyle osób liczy społeczność PrestaShop
Dane z 2020 roku - źródło: https://www.prestashop.com/pl
Wybrane funkcje i moduły PrestaShop dedykowane B2B
Usprawnienie zakupów
Istnieje możliwość kupowania "masowego" w oparciu o wyszukiwarkę kodów EAN lub w oparciu o wylistowane w formie tabeli produkty, które można szybko dodawać do koszyka w dużych ilościach.
Klient ma możliwość umieszczania produktów w kilku koszykach np. czekając na promocję lub chcąc sprawdzić łączną należność za produkty w kilku konfiguracjach.
Użytkownik określa ilość produktów np. w danym rozmiarze i dodaje je do koszyka za pomocą jednego kliknięcia.
Poza standardową listą produktów w każdej z kategorii klient ma też obok listę produktów, które już wcześniej kupił. Gdyby chciał ponowić zamówienie - nie musi szukać produktów w historii zamówień.
Zarządzanie cenami
Możesz całkowicie ukryć ceny dla użytkowników, którzy nie posiadają zarejestrowanego konta w hurtowni. Możesz też wyświetlać ceny netto i brutto.
Możliwość ustawienia różnych cenników dla kontrahentów o różnych poziomach historii zamówień.
Produkty do "ulubionych" tworzą koszyk, który użytkownik może wysłać do administratora z prośbą o specjalny rabat. Administrator widzi w panelu taką prośbę i decyduje, jaki rabat przyznać użytkownikowi (może też odrzucić jego prośbę). Użytkownik dostaje maila z informacją o rabacie i linkiem do koszyka z produktami i rabatem w celu finalizacji zamówienia.
Ograniczenia dostępu i zakupów
Rejestracja klienta hurtowego wymagająca weryfikacji Administratora. Zarejestrowany klient hurtowy korzysta z ograniczonych funkcjonalności i cenników do momentu nadania mu pełnych uprawnień przez A dministratora sklepu. Dopiero po tym etapie udostępnione są dla niego wszystkie funkcjonalności.
Klient ten widzi wówczas w hurtowni tylko produkty z tej grupy. Nie widzi pozostałego asortymentu.
Możliwość dodania do jednego konta kilku subkont - każde z nich może posiadać inny rodzaj uprawnień. Dzięki temu klient hurtowni ma kontrolę nad tym, który pracownik składa zamówienia oraz do jakich funkcji na koncie w hurtowni ma dostęp.
Integracje
Automatyczne wystawianie faktur łącznie z ewentualnymi adnotacjami per zamówienie.
Wraz z możliwością zastosowania skanera kodów.
Inne
Administrator sklepu ma możliwość przypisać zarejestrowanemu użytkownikowi opcji płatności za pomocą kredytu kupieckiego. Wartość kredytu jest określana ręcznie w panelu per użytkownik. Użytkownik robiąc zakupy może skorzystać z płatności za pomocą kredytu kupieckiego do momentu wykorzystania pełnej jego kwoty lub do momentu nieopłacenia faktury na czas.
Wystarczy wprowadzić numer NIP, a pozostałe dane zostaną automatycznie zassane z rejestru GUS, co ułatwia i przyspiesza pracę.
Każda kategoria wyświetla sekcję edukacyjną na swój temat (materiały PDF/ wideo/ FAQu).
Potrzebujesz jeszcze innej funkcjonalności
dla swojej hurtowni?
Sklep internetowy B2B
dlaczego akurat PrestaShop?
PrestaShop to elastyczne rozwiązanie, które umożliwia dopasowanie platformy do indywidualnych potrzeb praktycznie każdego biznesu, co jest ogromnie ważne zwłaszcza dla biznesu B2B, w którym każdy sklep ma inne potrzeby i wymagania.
Co więcej zmiany te są możliwe do wykonania stosunkowo łatwo i niewielkim kosztem.
PrestaShop posiada w standardzie wiele funkcji często wykorzystywanych w B2B.
Poza tym jest dostępna duża ilość modułów PrestaShop dedykowanych właśnie sprzedaży B2B.
PrestaShop umożliwia łatwą integrację z wieloma systemami niezbędnymi w sprzedaży B2B takimi jak systemy klasy ERP.
Wdrożenie platformy B2B na PrestaShop jest relatywnie tanie w porównaniu z innymi systemami oferującymi zbliżone możliwości.
PrestaShop jest obecnie najtańszym dedykowanym rozwiązaniem B2B. I jednocześnie dającym ogrom możliwości.
Wdrożenie platformy B2B na systemie PrestaShop
jak przebiega u nas proces?
-
ETAP I
-
ETAP II: Start!
-
ETAP III
-
ETAP IV
-
ETAP V
-
SUKCES
-
ETAP I Studium Wykonalności
Studium Wykonalności
Na tym etapie zbieramy niezbędne informacje dotyczące Twojego biznesu. Chcemy się dowiedzieć, jakie potrzeby biznesowe Tobą kierują, a także jakim dysponujesz budżetem oraz jaki jest planowany termin wdrożenia platformy. Od początku chcemy działać w roli partnera, a nie tylko wykonawcy:
W ramach tego etapu:
- przeprowadzimy minimum 5 wideo-warsztatów,
- najpierw wysłuchamy Ciebie, a następnie będziemy starali się doradzić Ci pod każdym kątem (nie tylko technicznym, ale również biznesowym),
- zaproponujemy optymalne dla Ciebie rozwiązania, biorąc pod uwagę sytuację Twojej firmy, ale także sytuację na rynku oraz działania konkurencji,
- upewnimy się, że Twój sklep będzie posiadał wszystkie funkcjonalności, których potrzebujesz,
- upewnimy się, jakie moduły będą potrzebne w Twojej hurtowni online,
- przygotujemy plan realizacji projektu oraz wycenę,
- efektem będzie Studium Wykonalności w formie obszernego dokumentu (minimum kilkadziesiąt stron).
-
ETAP II: Start! Etap wdrożeniowy
Etap wdrożeniowy
Jeśli zaakceptujesz przygotowaną wycenę i plan prac, podpiszemy umowę. Po formalnościach ruszymy do pracy nad Twoją hurtownią online.
Co dwa tygodnie otrzymasz podsumowanie ze statusem prac.
Przejdź do ETAP III -
ETAP III Projekt hurtowni on-line
Projekt hurtowni on-line
Na tym etapie przyjdzie czas na opracowanie wyglądu strony. W jego tworzeniu będą z naszej strony brać udział: grafik oraz projektant User Experience z pomocą marketing managera. Wszystko po to, aby Twój sklep internetowy B2B świetnie się prezentował i był zgodny z najnowszymi trendami. Oczywiście oprócz atrakcyjności wizualnej będziemy dążyć do maksymalnej użyteczności platformy dla klientów B2B z ich specyficznymi wymaganiami, aby dokonywali oni zakupów z przyjemnością. Całość będzie nadzorował project manager.
Przejdź do ETAP IV -
ETAP IV Prace programistyczne
Prace programistyczne
Nareszcie do pracy zasiądzie zespół doświadczonych programistów. Dzięki nim wypracowany wcześniej projekt przemieni się w Twój sklep internetowy B2B. Dedykowany project manager będzie Cię informował na bieżąco, co się dzieje w procesie.
Przejdź do ETAP V -
ETAP V Testy
Testy
Po zakończonych pracach programistycznych i naszych testach wewnętrznych zostaniesz poproszony o przetestowanie platformy po swojej stronie i sprawdzenie, czy wszystko działa tak, jak tego oczekujesz. Na tym etapie możesz zgłosić nam jeszcze drobne poprawki do wykonania na stronie. To już naprawdę ostatnie szlify!
Przejdź do ETAP VI -
ETAP VI Uruchomienie Twojej platformy sprzedażowej PrestaShop B2B
Uruchomienie Twojej platformy sprzedażowej B2B
Nasz zespół ma dokładnie wypracowany i przećwiczony wielokrotnie proces uruchomienia nowego sklepu (czy to B2B czy B2C). Dzięki temu start odbędzie się szybko, sprawnie i bez zbędnego stresu.
Pierwsze 2 tygodnie funkcjonowania sklepu dajemy sobie na dogranie szczegółów już na żywym organizmie.
A to my! Convertis
Mirek KaziorDyrektor Operacyjny | Ecommerce Manager | Project Manager
Grzegorz FrątczakDyrektor Zarządzający | Strateg | Sprzedawca
Platforma B2B - co to jest?
B2B to skrót od angielskich słów "business to business" i oznacza relację między dwiema firmami. W przeciwieństwie do B2C - "business to client", gdzie chodzi o relację firmy z klientem indywidualnym. W dobie rozwoju internetu sprzedaż B2B rozwija się bardzo dynamicznie i z dużym powodzeniem także online, miejscami nawet wypierając kanał offline. Więc platforma B2B to w uproszczeniu hurtownia online czyli narzędzie, które służy przede wszystkim dokonywaniu transakcji handlowych między dwoma przedsiębiorstwami za pośrednictwem internetu.
Platforma B2B wygrywa z tradycyjnymi formami sprzedaży wygodą zarówno dla sprzedawcy jak i kupującego. Jej zaletą jest także możliwość automatyzacji procesów, przyspieszenia pracy, a także dostępność 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu bez konieczności zaangażowania obsługi przez cały ten czas. Hurtownia online umożliwia również częściowo redukcję kosztu pracy ludzi potrzebnych do obsługi klienta, bo w niektórych obszarach wyręcza pracowników np. w prezentacji produktu czy cen oraz sprawdzaniu dostępności towarów.
W przypadku B2B zazwyczaj ma miejsce sprzedaż dla mniejszej ilości klientów przy mniejszej ilości zamówień niż w B2C, ale za to każde zamówienie zawiera większą ilość produktów i ma większą wartość. Handel B2B przeważnie jest oparty na powtarzalnych zamówieniach składanych cyklicznie. W przypadku B2B często dostęp do zakupu w cenach hurtowych albo do zakupu w ogóle jest celowo ograniczony przez sprzedającego do wybranych użytkowników np. tylko do firm lub tylko do posiadaczy zarejestrowanego i zatwierdzonego konta. Z tego też powodu sprzedający musi mieć możliwość weryfikacji klienta zanim otrzyma on pełny dostęp do hurtowni. Niejednokrotnie klienci B2B są podzieleni na grupy - każda z nich może mieć prawo dokonania zakupu na innych warunkach i w innej cenie. W związku z tym platforma B2B musi mieć możliwość wyświetlenia innej ceny produktów każdej z tych grup użytkowników. Co więcej hurtownie często pokazują danemu użytkownikowi 2 ceny produktu: netto i brutto. Zdarza się, że jeden Klient B2B ma przyporządkowanych kilka kont o różnym stopniu uprawnień - np. dla pracownika tylko z uprawnieniem do składania zamówienia, ale już dla właściciela firmy - z możliwością wglądu do rozliczeń finansowych.
Proces zakupu, a także dostawy i płatności w przypadku B2B zazwyczaj wygląda zupełnie inaczej i może być bardziej złożony niż w przypadku transakcji B2C. Hurtownie zazwyczaj umożliwiają klientom wyszukiwanie oraz dodawanie do koszyka produktów po ich kodzie. Czasem nawet umożliwiają zaciągnięcie listy produktów do koszyka z zewnętrznego pliku. Wiele hurtowni internetowych wprowadza limity kwotowe - zamówienie musi opiewać na jakąś ustaloną minimalną kwotę, by mogło zostać złożone. Oprócz standardowego zakupu dostępnego towaru, hurtownie online umożliwiają czasem złożenie zapotrzebowania na towary niedostępne w tej chwili w magazynie. Często ważną funkcjonalnością B2B jest udostępnienie oferty platformy zewnętrznym kontrahentom realizowaną poprzez pliki wymiany danych w dowolnym formacie lub poprzez interfejs wymiany danych webapi.
Warunki dostawy w B2B mogą być uzgadniane indywidualnie, a koszt dostarczenia każdego zamówienia do nabywcy może być inny. Oprócz form płatności dostępnych w każdym sklepie internetowym B2C, hurtownia online niejednokrotnie oferuje kontrahentom możliwość płatności po terminie dostawy.
Niejednokrotnie w hurtowni online informacja o danym zamówieniu trafia do opiekuna klienta lub do opiekuna kategorii produktowej, by ten mógł uczestniczyć w dalszym procesowaniu zamówienia.
Wszystkie powyższe różnice sprawiają, że wybór platformy sprzedażowej dla B2B może być podyktowany zupełnie innymi kryteriami niż dla B2C. Wydajna i skuteczna hurtownia online często musi być zaopatrzona w różnego rodzaju dodatkowe, czasem złożone i skomplikowane rozwiązania, które nie są potrzebne w przypadku sprzedaży detalicznej. Projektując hurtownię online, trzeba wziąć pod uwagę specyficzny dla klientów B2B sposób wyszukiwania, dodawania produktów do koszyka oraz ich zamawiania. Z kolei atrakcyjna prezentacja produktu czy detale wizualne sklepu schodzą dla klientów B2B na dalszy plan.
Oczywiście ostateczny wybór rozwiązań, które mają być zastosowane w danej hurtowni online musi być dopasowany indywidualnie do specyfiki i potrzeb danego biznesu. Ważne jednak, aby wybrana platforma była w stanie dostarczyć niezbędne funkcjonalności i nie była hamulcem dla rozwoju sprzedaży, a wykonawca zdawał sobie sprawę ze specyfiki tego modelu sprzedaży w świecie online oraz posiadał doświadczenie we wdrażaniu tego typu platform.