89. Unfair Advantage – jak zyskać przewagę nad konkurencją? – Marcin Zaremba
Cześć! Dzisiaj ponownie goszczę Marcina Zarembę – eksperta od zarządzania produktami cyfrowymi. W poprzednim odcinku rozmawialiśmy o konwersji, a dokładniej – gdzie tak naprawdę ona zachodzi i dlaczego wcale nie w sklepie?
W tym odcinku poruszymy temat niesprawiedliwej przewagi w ecommerce – unfair advantage. Jak konkurować z Amazonem czy Allegro, którzy w swoim asortymencie mają wszystko i to w niskich cenach? Jakie są drogi wejścia na rynek, na którym są już inni? Czy wchodzenie z produktem czy usługą, gdzie jest już konkurencja w ogóle ma sens? Wyszła z tego bardzo wartościowa rozmowa, którą powinien przesłuchać każdy, kto myśli o wejściu do ecommerce.
Zapraszam do posłuchania!
W dzisiejszym odcinku dowiesz się między innymi:
- Unfair advantage – o co chodzi?
- Jak to działa w e-commerce?
- Gdzie może być zlokalizowany unfair advantage?
- Bycie monopolistą – czy to powinno być Twoim celem?
- Jakie są prawdziwe motywacje klientów do zakupu produktu?
- Czy brak konkurencji to sytuacja idealna?
- Nie konkuruj z rynkiem kopiując go – dlaczego?
O Marcinie Zarembie
Obecnie Product Director w uPacjenta.pl. Wcześniej – Head of Product w DobryMechanik, Chief Product Officerem w Synerise oraz iTaxi, Head of Product w PizzaPortal.pl Zarządzał także produktami mobilnymi w Grupie o2.
Jest autorem książki „Mobile dla Menedżerów” oraz kursu zarządzania produktami technologicznymi Warsztat Produktowca. Były członek zarządu i współwłaściciel Senfino, software house’u skupionego na dostarczaniu dobrych produktów mobilnych.
Współzałożyciel elektronicznego magazynu dla inwestorów i przedsiębiorców technologicznych Proseed, współorganizator Auli Polskiej oraz współtwórca i wykładowca na App Academy.