121. Poznać Klienta B2B…Czyli? Prawo bezpośredniej informacji w marketingu B2B – Michał Szermelek
Cześć!
W tym odcinku zapraszam Cię na wyjątkową prelekcję z konferencji Fundamenty Ecommerce B2B, podczas której wystąpił Michał Szermelek, ekspert marketingu B2B i autor książki „9 praw marketingu B2B”. Michał pokazuje, dlaczego większość firm nie zna swoich klientów, a tworzone przez nich buyer persony to często tylko… „kartony z cechami”.
Zastanawiasz się, jak naprawdę poznać swojego klienta, aby Twoja komunikacja „żarła”, a kampanie marketingowe nie trafiały w próżnię? Michał nie tylko pokazuje, co robimy źle, ale też daje konkretny, praktyczny model, który możesz wdrożyć w swojej firmie.
Zapraszam do posłuchania!
W dzisiejszym odcinku dowiesz się między innymi:
- Dlaczego buyer persona to często „persona z kartona” i jak temu zapobiec?
- Jakie dane naprawdę warto zbierać o kliencie B2B?
- Dlaczego warsztaty i AI nie wystarczą, by poznać klienta?
- Jak przeprowadzić skuteczne wywiady z klientami i o co ich zapytać?
- Jakie są główne błędy w komunikacji marketingowej w B2B?
- Czym jest „góra lodowa poznawania klienta” i dlaczego większość firm tkwi tylko na jej wierzchołku?
- Jakie bariery decyzyjne blokują zakupy w e-commerce B2B?
O Michale Szermelku
Konsultant marketingu B2B, autor książki „9 praw marketingu B2B”. Pomaga firmom projektować skuteczne procesy marketingowe i poznawać swoich klientów nie z domysłów, lecz z twardych danych. Zwolennik podejścia „klienta się nie wymyśla – klienta się odkrywa”. Współpracował z wieloma firmami technologiczno-usługowymi, pokazując, jak w praktyce wdrożyć podejście klientocentryczne.