PrestaShop B2B

Zrealizujemy platformę B2B dla Twojej firmy:

  1. Mamy doświadczenie we wdrożeniach platform B2B.
  2. Rozwiązanie PrestaShop to dobry wybór dla sklepów B2B.
  3. Znamy specyfikę sprzedaży B2B online i wiemy, jakie rozwiązania są w niej niezbędne.
Zobacz jak to robimy
PrestaShop - sklepy internetowe

Convertis w liczbach

8

lat na rynku

23+

specjalistów w zespole

60+

sklepów pod naszą opieką

4mln+

naszego obrotu netto w 2022

Te wyjątkowe marki już nam zaufały:

Sklep internetowy B2B oparty na systemie PrestaShop
Co możemy dla Ciebie zrobić

Stworzenie platformy B2B

Tworzenie sklepów internetowych zarówno B2C jak i B2B to nasza specjalność. Nasz zespół ma na koncie ponad 20 wdrożonych platform sprzedaży online i kilkadziesiąt, które stale rozwijamy. Dzięki doświadczeniu mamy dokładnie opracowane procesy zarówno wdrożenia jak i serwisu sklepów internetowych. Możemy kompleksowo zaopiekować temat wdrożenia sklepu: od podjęcia decyzji, że Twój sklep internetowy powinien być oparty właśnie na platformie PrestaShop (doradzimy Ci szczerze i obiektywnie), przez pomoc w zidentyfikowaniu wymagań funckjonalnych, projekt graficzny, kodowanie, testy aż po uruchomienie sklepu. Dzięki udanym wdrożeniom, większość sklepów, które stworzyliśmy, korzysta później z naszego stałego wsparcia technicznego.


Zapytaj o wycenę

Projekt hurtowni online

Jeśli zdecydujesz się na gotowy szablon, możemy go dla Ciebie zmodyfikować, by dostosować go do Twoich potrzeb. Możemy również zaprojektować wygląd Twojego sklepu od zera. Doświadczeni designerzy, z którymi współpracujemy, stworzą projekt graficzny dopasowany do aktualnych trendów oraz doskonały pod względem User Experience. Mamy doświadczenie we wdrażaniu hurtowni internetowych i sklepów firmowych producentów, wiemy jaka jest specyfika klientów B2B oraz ich ścieżka zakupowa, dlatego możesz być spokojny, że wdrożymy odpowiednie do tego modelu sprzedaży rozwiązani.


Zapytaj o wycenę

Migracja platformy B2B z innego systemu na PrestaShop

Po zapytaniu o możliwość migracji sklepu z innej platformy sprzedażowej na PrestaShop po pierwsze rozmawiamy z Klientem, by dowiedzieć się i doradzić Ci, czy w ogóle migracja na PrestaShop będzie dobrą decyzją. Jeśli po uzyskaniu niezbędnych informacji i ich analizie uznamy wybór tego oprogramowania za słuszny, zaoferujemy Ci profesjonalne wsparcie w tym temacie włącznie z migracją danych. Przeprowadzimy proces migracji tak, abyś czuł się spokojny o swój biznes. Przepinamy sklepy tak, by przestój był nie dłuższy niż kilka godzin


Zapytaj o wycenę

Odświeżenie designu sklepu B2B

Czy Twoi kontrahenci skarżą się na przestarzały i mało intuicyjny interfejs Twojej hurtowni? Czy brak nowoczesnych rozwiązań utrudnia im dokonywanie zamówień i sprawia, że są skłonni odejść do konkurencji lub po prostu kupują mniej? Tak naprawdę męczący proces dokonywania zakupu w sklepie internetowym może wpływać na zmniejszenie częstotliwości zakupów nawet na poziomie podświadomości. Automatycznie unikamy tego, co nas męczy i co jest nieprzyjemne, czasem nawet nie zdając sobie z tego sprawy. By uniknąć takich problemów powstała cała specjalizacja w projektowaniu stron internetowych zwana User Experience, która ma na celu stworzenie strony tak, by użytkownik nie męczył się na niej oraz poruszał się po sklepie intuicyjnie. Nowoczesny, podążający za trendami na rynku oraz przyzwyczajeniami użytkowników sklep to jeden z czynników sukcesu we współczesnym e-commerce, również w modelu sprzedaży B2B. Ocenimy Twój sklep i doradzimy Ci, czy to już jest moment na zmianę jego wyglądu. Jeśli tak - możesz na nas liczyć w tej kwestii. We współpracy z doświadczonymi designerami przygotujemy projekt graficzny i wdrożymy go.


Zapytaj o wycenę

Co mówią o nas Klienci?

Taktyka działań, przejrzystość i profesjonalizm. Doceniam też fakt bezpośredniej i szczerej komunikacji, bez ściemy i owijania w bawełnę. Pracujemy razem na wielu płaszczyznach.

Jakub Roskosz, Dyrektor Zarządzający mosquito.pl

Cieszę się tej współpracy, ponieważ projekty idą do przodu, nie cofamy się żeby naprawiać błędy, jesteście otwarci i nastawieni na TAK.

Tomasz Bączyk, Członek Zarządu JLD.pl

Robienie rzeczy po raz pierwszy jest trudne. A jednak mimo braku doświadczenia w e-commerce udało nam się doskonale trafić z wyborem firmy, która stworzyła dla nas aptekę internetową.
Doskonała współpraca, świetna responsywność i terminowość

Piotr Miszczuk Apteka Moderna

Prace nad zmianą platformy dla MYLAQ przebiegły pomyślnie. Projekt został wykonany zgodnie z wytycznymi, uwzględniając wszystkie aspekty w wypracowanym briefie. W ogólnej ocenie Convertis wypada pozytywnie. Szczególnie dostrzegalna w procesie realizacji była proaktywność, która dotyczyła szukania rozwiązań ad hoc, co w przypadku zupełnie nowej dla nas platformy było bardzo istotne. W czasie realizacji bardzo mnie urzekł kontakt z project managerem.

Joanna Cichoszewska Mylaq

O PrestaShop

1

PrestaShop to jedna z najpopularniejszych platform sklepowych na świecie, która z powodzeniem funkcjonuje od kilkunastu lat.

2

PrestaShop to nowoczesne oprogramowanie typu open-source czyli z udostępnionym w pełni kodem, które przez cały czas jest rozwijane przez ogromną rzeszę specjalistów.

3

Na systemie PrestaShop jest opartych około 300 tys. sklepów internetowych na świecie, które w 2020 roku wygenerowały w sumie przychód w wysokości 22 mld Euro. (źródło: https://www.prestashop.com/pl)

4

Tylko w Polsce istnieje ponad 20.000 sklepów internetowych opartych na PrestaShop. (źródło: Builtwith.com)

5

Popularność PrestaShop sprawia, że większość znanych firm działających w internecie - platform płatności, integratorów typu Baselinker czy systemów księgowych, ma przygotowane gotowe moduły do współpracy z Prestashop.

6

PrestaShop jest wspierana przez około milionową społeczność i obsługiwana przez setki software house'ów, co daje właścicielowi sklepu poczucie bezpieczeństwa i duży wybór na rynku.

7

PrestaShop to system intuicyjny, stosunkowo prosty w obsłudze.

8

Dzięki elastycznej, modułowej architekturze umożliwia łatwą rozbudowę o nowe funkcjonalności, zarówno dzięki bazie tysięcy gotowych modułów dostępnych na platformie Prestashop Addons, jak i łatwej możliwości tworzeniu nowych, dedykowanych modułów.

PrestaShop w liczbach

Niech liczby mówią same za siebie

300 tys.

sklepów na PrestaShop na świecie

22 mld Eur

łączny przychód wygenerowany przez sklepy PrestaShop w 2020 roku

20 tys.

sklepów na PrestaShop w Polsce

1 mln

tyle osób liczy społeczność PrestaShop

Dane z 2020 roku - źródło: https://www.prestashop.com/pl

Wybrane funkcje i moduły PrestaShop dedykowane B2B

Usprawnienie zakupów

Zarządzanie cenami

Ograniczenia dostępu i zakupów

Integracje

Inne

Potrzebujesz jeszcze innej funkcjonalności
dla swojej hurtowni?

Sklep internetowy B2B
dlaczego akurat PrestaShop?

Wdrożenie platformy B2B na systemie PrestaShop
jak przebiega u nas proces?

  • ETAP I

  • SUKCES

  • ETAP I Studium Wykonalności

    Studium Wykonalności

    Na tym etapie zbieramy niezbędne informacje dotyczące Twojego biznesu. Chcemy się dowiedzieć, jakie potrzeby biznesowe Tobą kierują, a także jakim dysponujesz budżetem oraz jaki jest planowany termin wdrożenia platformy. Od początku chcemy działać w roli partnera, a nie tylko wykonawcy:

    W ramach tego etapu:

    • przeprowadzimy minimum 5 wideo-warsztatów,
    • najpierw wysłuchamy Ciebie, a następnie będziemy starali się doradzić Ci pod każdym kątem (nie tylko technicznym, ale również biznesowym),
    • zaproponujemy optymalne dla Ciebie rozwiązania, biorąc pod uwagę sytuację Twojej firmy, ale także sytuację na rynku oraz działania konkurencji,
    • upewnimy się, że Twój sklep będzie posiadał wszystkie funkcjonalności, których potrzebujesz,
    • upewnimy się, jakie moduły będą potrzebne w Twojej hurtowni online,
    • przygotujemy plan realizacji projektu oraz wycenę,
    • efektem będzie Studium Wykonalności w formie obszernego dokumentu (minimum kilkadziesiąt stron).
    Przejdź do ETAP II
  • ETAP II: Start! Etap wdrożeniowy

    Etap wdrożeniowy

    Jeśli zaakceptujesz przygotowaną wycenę i plan prac, podpiszemy umowę. Po formalnościach ruszymy do pracy nad Twoją hurtownią online.

    Co dwa tygodnie otrzymasz podsumowanie ze statusem prac.

    Przejdź do ETAP III
  • ETAP III Projekt hurtowni on-line

    Projekt hurtowni on-line

    Na tym etapie przyjdzie czas na opracowanie wyglądu strony. W jego tworzeniu będą z naszej strony brać udział: grafik oraz projektant User Experience z pomocą marketing managera. Wszystko po to, aby Twój sklep internetowy B2B świetnie się prezentował i był zgodny z najnowszymi trendami. Oczywiście oprócz atrakcyjności wizualnej będziemy dążyć do maksymalnej użyteczności platformy dla klientów B2B z ich specyficznymi wymaganiami, aby dokonywali oni zakupów z przyjemnością. Całość będzie nadzorował project manager.

    Przejdź do ETAP IV
  • ETAP IV Prace programistyczne

    Prace programistyczne

    Nareszcie do pracy zasiądzie zespół doświadczonych programistów. Dzięki nim wypracowany wcześniej projekt przemieni się w Twój sklep internetowy B2B. Dedykowany project manager będzie Cię informował na bieżąco, co się dzieje w procesie.

    Przejdź do ETAP V
  • ETAP V Testy

    Testy

    Po zakończonych pracach programistycznych i naszych testach wewnętrznych zostaniesz poproszony o przetestowanie platformy po swojej stronie i sprawdzenie, czy wszystko działa tak, jak tego oczekujesz. Na tym etapie możesz zgłosić nam jeszcze drobne poprawki do wykonania na stronie. To już naprawdę ostatnie szlify!

    Przejdź do ETAP VI
  • ETAP VI Uruchomienie Twojej platformy sprzedażowej PrestaShop B2B

    Uruchomienie Twojej platformy sprzedażowej B2B

    Nasz zespół ma dokładnie wypracowany i przećwiczony wielokrotnie proces uruchomienia nowego sklepu (czy to B2B czy B2C). Dzięki temu start odbędzie się szybko, sprawnie i bez zbędnego stresu.

    Pierwsze 2 tygodnie funkcjonowania sklepu dajemy sobie na dogranie szczegółów już na żywym organizmie.

A to my! Convertis

Mirek KaziorDyrektor Operacyjny | Ecommerce Manager | Project Manager

Grzegorz FrątczakDyrektor Zarządzający | Strateg | Sprzedawca

Platforma B2B - co to jest?

B2B to skrót od angielskich słów "business to business" i oznacza relację między dwiema firmami. W przeciwieństwie do B2C - "business to client", gdzie chodzi o relację firmy z klientem indywidualnym. W dobie rozwoju internetu sprzedaż B2B rozwija się bardzo dynamicznie i z dużym powodzeniem także online, miejscami nawet wypierając kanał offline. Więc platforma B2B to w uproszczeniu hurtownia online czyli narzędzie, które służy przede wszystkim dokonywaniu transakcji handlowych między dwoma przedsiębiorstwami za pośrednictwem internetu.

Platforma B2B wygrywa z tradycyjnymi formami sprzedaży wygodą zarówno dla sprzedawcy jak i kupującego. Jej zaletą jest także możliwość automatyzacji procesów, przyspieszenia pracy, a także dostępność 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu bez konieczności zaangażowania obsługi przez cały ten czas. Hurtownia online umożliwia również częściowo redukcję kosztu pracy ludzi potrzebnych do obsługi klienta, bo w niektórych obszarach wyręcza pracowników np. w prezentacji produktu czy cen oraz sprawdzaniu dostępności towarów.

W przypadku B2B zazwyczaj ma miejsce sprzedaż dla mniejszej ilości klientów przy mniejszej ilości zamówień niż w B2C, ale za to każde zamówienie zawiera większą ilość produktów i ma większą wartość. Handel B2B przeważnie jest oparty na powtarzalnych zamówieniach składanych cyklicznie. W przypadku B2B często dostęp do zakupu w cenach hurtowych albo do zakupu w ogóle jest celowo ograniczony przez sprzedającego do wybranych użytkowników np. tylko do firm lub tylko do posiadaczy zarejestrowanego i zatwierdzonego konta. Z tego też powodu sprzedający musi mieć możliwość weryfikacji klienta zanim otrzyma on pełny dostęp do hurtowni. Niejednokrotnie klienci B2B są podzieleni na grupy - każda z nich może mieć prawo dokonania zakupu na innych warunkach i w innej cenie. W związku z tym platforma B2B musi mieć możliwość wyświetlenia innej ceny produktów każdej z tych grup użytkowników. Co więcej hurtownie często pokazują danemu użytkownikowi 2 ceny produktu: netto i brutto. Zdarza się, że jeden Klient B2B ma przyporządkowanych kilka kont o różnym stopniu uprawnień - np. dla pracownika tylko z uprawnieniem do składania zamówienia, ale już dla właściciela firmy - z możliwością wglądu do rozliczeń finansowych.

Proces zakupu, a także dostawy i płatności w przypadku B2B zazwyczaj wygląda zupełnie inaczej i może być bardziej złożony niż w przypadku transakcji B2C. Hurtownie zazwyczaj umożliwiają klientom wyszukiwanie oraz dodawanie do koszyka produktów po ich kodzie. Czasem nawet umożliwiają zaciągnięcie listy produktów do koszyka z zewnętrznego pliku. Wiele hurtowni internetowych wprowadza limity kwotowe - zamówienie musi opiewać na jakąś ustaloną minimalną kwotę, by mogło zostać złożone. Oprócz standardowego zakupu dostępnego towaru, hurtownie online umożliwiają czasem złożenie zapotrzebowania na towary niedostępne w tej chwili w magazynie. Często ważną funkcjonalnością B2B jest udostępnienie oferty platformy zewnętrznym kontrahentom realizowaną poprzez pliki wymiany danych w dowolnym formacie lub poprzez interfejs wymiany danych webapi.

Warunki dostawy w B2B mogą być uzgadniane indywidualnie, a koszt dostarczenia każdego zamówienia do nabywcy może być inny. Oprócz form płatności dostępnych w każdym sklepie internetowym B2C, hurtownia online niejednokrotnie oferuje kontrahentom możliwość płatności po terminie dostawy.

Niejednokrotnie w hurtowni online informacja o danym zamówieniu trafia do opiekuna klienta lub do opiekuna kategorii produktowej, by ten mógł uczestniczyć w dalszym procesowaniu zamówienia.

Wszystkie powyższe różnice sprawiają, że wybór platformy sprzedażowej dla B2B może być podyktowany zupełnie innymi kryteriami niż dla B2C. Wydajna i skuteczna hurtownia online często musi być zaopatrzona w różnego rodzaju dodatkowe, czasem złożone i skomplikowane rozwiązania, które nie są potrzebne w przypadku sprzedaży detalicznej. Projektując hurtownię online, trzeba wziąć pod uwagę specyficzny dla klientów B2B sposób wyszukiwania, dodawania produktów do koszyka oraz ich zamawiania. Z kolei atrakcyjna prezentacja produktu czy detale wizualne sklepu schodzą dla klientów B2B na dalszy plan.

Oczywiście ostateczny wybór rozwiązań, które mają być zastosowane w danej hurtowni online musi być dopasowany indywidualnie do specyfiki i potrzeb danego biznesu. Ważne jednak, aby wybrana platforma była w stanie dostarczyć niezbędne funkcjonalności i nie była hamulcem dla rozwoju sprzedaży, a wykonawca zdawał sobie sprawę ze specyfiki tego modelu sprzedaży w świecie online oraz posiadał doświadczenie we wdrażaniu tego typu platform.

Powered by Trust.Reviews