Podobno każdy koniec jest początkiem czegoś nowego. Ekomersowa Kawa to duży i bardzo ważny dla nas projekt, któremu poświęciliśmy mnóstwo uwagi, pracy i serca. Ostatnie miesiące były dla nas czasem, w którym skupiliśmy się na zrozumieniu tego, czego naprawdę oczekiwaliśmy, gdy po raz pierwszy przekazaliśmy w Wasze ręce nasz podcast. Nie mogliśmy też nie zareagować na zmieniający się świat i dynamiczną sytuację na rynku ecommerce. Dlatego dzisiaj musimy ogłosić koniec Ekomersowej Kawy.

A skoro każdy koniec jest początkiem, to chcemy podzielić się czymś, co gra nam w duszy już od kilku tygodni i czego premiery nie mogliśmy się doczekać! Od dzisiaj Ekomersowa Kawa to… Rozmowy na Zapleczu! Skąd pomysł na zmianę nazwy? Dlaczego Rozmowy na Zapleczu? Zapraszamy do odsłuchania nowego odcinka!

Uwaga, uwaga! 

Nie będzie już nowych odcinków Ekomersowej Kawy.

Pewien etap się skończył.

Będzie nowy etap.

I z tego powodu będzie zmiana nazwy podcastu Ekomersowa Kawa i o tym dzisiaj! 

Będzie dziś otwarcie i prosto z serca. Słuchajcie więc!

Dlaczego zmiana nazwy Ekomersowej Kawy?

Z tym zamiarem nosiłem się od 3 miesięcy, ale w końcu dojrzałem ja i zespół, a do tego znaleźliśmy powody i oto jest. 

Dlaczego zmiana?

  • Bo Ekomersowa Kawa miała na początku być tylko moimi wypowiedziami wideo 7-8 minut na poszczególne tematy ecommerce. Długość w sam raz do porannej kawy. Taki format bardzo wyczerpuje i nie ma dynamiki i interakcji, jaką polubiłem nagrywając odcinki z gośćmi.
  • Jednak rozmowy to już to już nie krótkie wypowiedzi, czasem nawet godzinne wywiady, czasem dłuższe, chyba tylko matki z małymi dziećmi na ręku piją swoją kawę tak długo i raczej nie jest to najlepsze z doświadczeń dnia.
  • Postawiłem zatem na wywiady, wierząc, że różnorodność, case study z prawdziwych ecommersowych wyzwań to najlepszy sposób, żeby dać odbiorcy prawdziwą wartość. 
  • Każda rozmowa jest okazją do wymiany myśli, idei i doświadczeń. Mam nadzieję, ze słuchacze wyniosą z nich tyle samo, ile wynoszę ja. 

I to było powodem szukaniem nowej nazwy. Było dużo różnych pomysłów. Dywagacji. Już przyznaje , że miałem dość. Do tego w Convertis jesteśmy w fazie budowania i opracowywania nowej strategii i komunikacji marketingowej => bo okazuje się, że nie byliśmy spójni w przekazie. Czułem to w kościach od dawna, ale samemu ciężko było mi to ogarnąć. Z tego powodu zacząłem współpracę z Małgosią Wardaszką z podcastu “Marki testowane na ludziach” . I jak już ona coś powie to powie! Tzn. nazwała te rzeczy, których ja nie umiałem nazwać. Uporządkowała to czego ja nie potrafiłem uporządkować. I potrafi wymóc na wszystkich dookoła, by to wszystko było spójne. 

A że podcast jednym z ważnych dla nas kanałów, tak też zmiana nazwy podcastu, musiała być spójna z wszystkim. 

I oto jest: nowy format.

I nowa nazwa: Rozmowy na Zapleczu 

Dlaczego ROZMOWY NA ZAPLECZU?

  • Dlaczego rozmowy? Bo –  podcast ma być rozmową między dwójką, a nawet większą ilością ludzi. I to będzie główny format podcastu. I dalej będę zapraszał właścicieli sklepów internetowych i ecommerce managerów. Wierzę, że szczera rozmowa z praktykiem o wyzwaniach prowadzenia biznesu w sieci może zastąpić wiele przeczytanych książek o branży czy mnóstwo godzin na sali szkoleniowej. Może też oszczędzić ci kosztownych pomyłek. 
  • Dlaczego na zapleczu? Bo zaplecze to swoiste kulisy sklepu – zarówno tradycyjnego, jak i internetowego. To tam toczą się rozmowy o klientach i przełożonych, tam pracownicy wymieniają się informacjami, tam też zapadają najważniejsze decyzje. Rozmowy na zapleczu są też bardziej szczere.
  • Na zapleczu przewija się mnóstwo ludzi – od szeregowych pracowników aż po dyrektorów. A ja chcę mocno postawić na zgłębienie tematu czynnika ludzkiego w e-commerce. Bo to ludzie sprzedają, ludzie kupują i ludzie pracują, żeby to wszystko mogło sprawnie działać. 

Mój plan na nowy sezon to pokazanie Ci jak wygląda e-commerce od zaplecza. E-commerce z ludzką twarzą. Bez ściemy, pudrowania rzeczywistości i krygowania się. Będziemy nazywać rzeczy po imieniu, wyciągać wnioski z cudzych błędów i inspirować się sukcesami.

Co myślisz na temat zmiany nazwy? 

Pisz , komentuj, polecaj! 

Do usłyszenia ponownie.

Śledź mnie na:

4 czerwca 2020 | Tagi: , , , , , , , , ,

Grzegorz Frątczak

Jego przygoda z eCommerce zaczęła się w 2010 od zbudowania start-upu, który zdobył 20 000 użytkowników. Doświadczony menedżer z dyplomem MBA, coach, a obecnie przede wszystkim przewodnik po ecommerce dla klientów Convertis. W Convertis odpowiada za sprzedaż, marketing i zarządzanie firmą.

UX expert | Strateg | Sprzedawca