Rozwiązania multistore na Sote? W teorii niemożliwe. W praktyce – zrobiliśmy to! – Poscieldladzieci.pl

Rozwiązania multistore na Sote? W teorii niemożliwe. W praktyce - zrobiliśmy to! - Poscieldladzieci.pl

Chcesz korzystać z rozwiązań, które oferuje multistore? Teoretycznie nie zrobisz tego na Sote. Ale te ograniczenia można obejść! Nie musisz zmieniać platformy lub szukać innych rozwiązań. Nasz autorski plugin pozwala zarządzać co najmniej dwoma sklepami pod jednym back-endem i różnicować kluczowe dla sklepów elementy. Potrzebujesz takiego rozwiązania? Przeczytaj koniecznie. 

Efekty naszej pracy

Dzięki współpracy z nami klient zyskał:

Stworzyliśmy plugin, który pozwala naszemu Klientowi korzystać z rozwiązań dostępnych w opcji multistore, prowadzić dwa niezależne sklepy, zarządzać nimi i ofertą z poziomu jednego back-edu (panelu zarządzania).

Oczywistą korzyścią jest duże ułatwienie w zarządzaniu sprzedażą:

  • zamówienia spływają w jedno miejsce,
  • z jednego miejsca można obsługiwać płatności, dostawy,
  • można prowadzić jedną bazę Klientów.

Obie platformy sprzedażowe:

  • korzystają z jednej bazy produktowej; zamówienia i sprzedaż są oparte o te same kody produktowe;
    są zintegrowane z jednym programem sprzedażowym.

Nasz autorski mechanizm pozwala w łatwy sposób definiować indywidualne elementy różnicujące każdy sklep m.in.:

  • wykorzystywany temat graficzny,
  • domenę,
  • ogólne opcje konfiguracyjne,
  • obsługę zamówień z odrębnych kont pocztowych,
  • dostępne opcje dostaw
  • w. feed produktowy XML (inny dla B2B, inny dla B2C).

Usprawniliśmy zarządzanie produktami – dostosowaliśmy je do specyfiki działania naszego Klienta: wspólna oferta produktowa – parametry produktów (cena, dostępność) indywidualnie ustalane dla każdego ze sklepów. Nasz system:

  • pozwala na wprowadzanie lub modyfikowanie wspólnych danych produktowych dla obu sklepów jednocześnie,
  • umożliwia ustalenie i modyfikowanie konkretnych parametrów produktu (cena i aktywność produktu) dla każdego sklepu osobno.

Nie jest to pełne rozwiązanie multistore – takiego nasz Klient nie potrzebował – ale stworzony przez nas system można rozwinąć do pełnej opcji multistore.

Dlaczego klient jest zadowolony ze współpracy?

Dzięki naszemu rozwiązaniu obeszliśmy ograniczenia Sote, która nie oferuje rozwiązania multistore. Klient de facto uniknął konieczności stawiania oddzielnego sklepu, opartego na oddzielnym systemie lub przenoszenia się na inną platformę. Narzędzie pozwala zarządzać sprzedażą i produktami tak, jak tego oczekiwał – sprawnie, w ramach jednego panelu, znanego już systemu sprzedażowego, jednej bazy produktowej. To wygoda na wielu poziomach, lepsze panowanie nad całością oferty i sprzedaży. Jedna baza danych i jeden panel zarządzania ograniczą koszty utrzymania sklepów. 

Rozwiązania multistore na Sote? W teorii niemożliwe. W praktyce – zrobiliśmy to! – Poscieldladzieci.pl

Rozwiązania multistore na Sote? W teorii niemożliwe. W praktyce – zrobiliśmy to! – Poscieldladzieci.pl

Nasz Klient jest producentem pościeli dziecięcej, akcesoriów i dodatków łóżeczkowych. Stworzona przez Niego marka Mamo-Tato znana jest z doskonałej jakości produktów, docenianych przez Klientów. Marka została kilkakrotnie wyróżniona nagrodami: Laur Konsumenta, Konsumencki Lider Jakości oraz Dobra Marka. 

Produkty Mamo-Tato są w tym momencie sprzedawane w modelach B2C i B2B. Klient prowadzi sprzedaż detaliczną i hurtową na platformie Sote pod domenami pościeldladzieci.pl oraz mamo-tato.com. 

Główne cele współpracy

Klient postanowił rozszerzyć sprzedaż on-line o rynek B2B. Posiadał już sklep detaliczny na platformie Sote. Chciał rozgraniczyć te dwie oferty i stworzyć odrębną platformę sprzedażową. Z poziomu użytkownika sklepu miały to być dwie niezależnie działające platformy; z poziomu administratora – dwa sklepy oparte na jednym panelu zarządzania.

Priorytetem było, by oba sklepy – B2C i B2B:

  • oprzeć na tej samej bazie towarowej,
  • zintegrować z jednym programem sprzedażowym, z którego do tej pory korzystał Klient,
  • miały zsynchronizowaną sprzedaż i zamówienia produktów w oparciu o te same kody produktowe.

Poza tymi współdzielonymi, ważnymi elementami sklep z ofertą dla B2B miał być oddzielną platformą:

  • pod indywidualnym adresem www,
  • z indywidualnym layoutem graficznym,
  • w 2 wersjach językowych,
  • umożliwiającą zakup w 2 walutach,
  • z możliwością wygenerowania i aktualizowania feedu produktowego w formacie xml, który partnerzy mogliby integrować z własnymi sklepami,
  • z drugim, indywidualnym adresem e-mail do obsługi zamówień,
  • z opcją konfiguracji dostaw, jeśli są inne niż dla B2C,
  • z możliwością wyłączenia rabatów i bonów, które były w ofercie B2C,
  • z możliwością ustawienia indywidualnych cen, w tym cen netto (brutto dla B2C),
  • pozwalającą na składanie zamówień i udostępniającą konkretne dane jedynie zweryfikowanym użytkownikom (aktywowanie konta po weryfikacji właściwych danych firmowych).

Co zoptymalizowaliśmy?

Jeden plugin – wiele sklepów
Nasze rozwiązanie opiera się na pluginie. To on pozwala na wprowadzenie do panelu zarządzania i zdefiniowanie kolejnych sklepów. W tym przypadku są to 2 sklepy: pościeldladzieci.pl (B2C) oraz mamo-tato.com (B2C), ale nic nie stoi na przeszkodzie, by było ich więcej.

Wybierając konkretny sklep z listy sklepów możemy:

  • zdefiniować jego temat graficzny,
  • ustanowić jego ogólne opcje konfiguracyjne.

Opcje konfiguracyjne mogą być spersonalizowane. Nasz Klient zdecydował się na takie, które są najistotniejsze w rozróżnieniu sprzedaży B2B i B2C:

  • zablokuj używanie rabatów,
  • zablokuj używanie kodów rabatowych,
  • zablokuj używanie bonów
  • ukryj koszyk
  • pokaż ceny netto
  • pokaż ceny tylko dla zweryfikowanych Klientów

Na tym poziomie Klient decyduje, które z opcji będą aktywne lub nieaktywne w konkretnym sklepie.

Konteksty – jak to działa?

Ideę działania naszego systemu oparliśmy na kontekstach. Dzięki nim rozróżniamy i wskazujemy dane, które chcemy modyfikować. Możemy zarządzać zmianami na poziomie ogólnym, w obu sklepach lub niezależnie sterować wybranymi parametrami – w każdym sklepie osobno.
Zarządzasz danymi produktowymi – ogólnie i szczegółowo

Na kontekstach – ogólnym i szczegółowym – oparte są przede wszystkim tzw. strony edycji wykorzystywane do zarządzania produktami i ich parametrami. To kluczowy dla Klienta obszar. Co daje wykorzystanie kontekstów?

Kontekst ogólny. Jeśli modyfikujemy dane w kontekście ogólnym, będą one zaciągnięte i wyświetlone w obu sklepach. To tryb, w którym można wprowadzać wspólne dane dla produktów (takie jak cechy, nazwy ect.), z których korzystają oba sklepy. Oznacza to:

– Dużą oszczędność czasu – dane wspólne wprowadzamy tylko raz dla obu sklepów.

– Szybkie wprowadzanie zmian/korekt – jednoczesne na obu platformach.

Kontekst szczegółowy. Na tym poziomie modyfikujemy dane dla konkretnej platformy: B2B lub B2C. Do kontekstu szczegółowego wyciągnięte są 3 konkretne, wybrane przez Klienta parametry, które różnicują produkty w B2B i B2C: aktywność (wyświetlany na stronie lub nie), cena, stara cena.

Ponieważ podwaliny systemu już są stworzone, nic nie stoi na przeszkodzie, by w kontekście szczegółowym znalazły się kolejne parametry różnicujące produkty.

Decydujesz, które zmiany obowiązują. Checkbox “Domyślnie”

“Domyślnie” to ważny checkbox, dostępny z poziomu kontekstu szczegółowego. Jeśli jest oznaczony, pozwala przeprowadzić zmiany w obu sklepach z poziomu kontekstu ogólnego – wycofać produkt z oferty/wprowadzić do oferty lub zmienić jego cenę. Natomiast jeśli nie jest oznaczony, zmiany z poziomu ogólnego nie będą obowiązywać.
Dzięki temu, możemy modyfikować dostępność lub cenę produktów jednocześnie dla obu sklepów, ale uwzględniając wyjątki produktowe dla konkretnej platformy.

Szybko edytujesz kluczowe parametry dla obu sklepów

Na liście produktów dodaliśmy opcję zmiany ceny produktu dla B2B i B2C. Już z tego poziomu Klient może szybko edytować ceny – indywidualnie dla każdego sklepu, nie zagłębiając się w poszczególne produkty.

Na liście produktów widać również, czy dany produkt czerpie z ustawień kontekstu ogólnego, czy w kontekście szczegółowym zostały dla niego wybrane indywidualne ustawienia i to tam trzeba je edytować.
Widzisz zmiany w konkretnym sklepie

Edytując dane produktów z poziomu kontekstu szczegółowego – czyli dla sklepu B2B lub B2C, szybko podejrzymy wprowadzone zmiany. Funkcja “Zobacz w sklepie” prowadzi do domeny, której dotyczy kontekst – w której aktualnie wprowadzamy zmiany.

Opcje dostawy różne dla każdego sklepu? Zero problemu

Opcje dostawy to drugi, po produktach, obszar, który może różnicować sklepy. By ułatwić i ustrukturyzować definiowanie opcji dostaw dla sklepów, oparliśmy je o konteksty. Kilka kliknięć decyduje o tym, jakie opcje dostawy z ogólnie dostępnych będą wyświetlać się i obowiązywać w konkretnym sklepie.

Obsługujesz zamówienia z indywidualnych kont pocztowych

Obsługa zamówień z odrębnych kont pocztowych to również przydatna funkcja. System daje możliwość zdefiniowania ich i przypisania do konkretnego sklepu. Ten element również jest oparty na kontekstach.

Generujesz feed produktowy gotowy do integracji

Klient ma możliwość wygenerowania feedu produktowego w formacie xml, który jego partnerzy handlowi mogą integrować z własnymi sklepami. Lista dostępnych produktów aktualizowana jest automatycznie na podstawie danych ustanowionych dla sklepu B2B. Służy do tego parametr “Aktywność”. Ten parametr wykorzystywany jest podwójnie:

– do określenia, czy produkt jest dostępny i wyświetlany w sklepie,

– do tworzenia feedu produktowego – jeśli produkt jest aktywny w sklepie B2B, jest automatycznie wprowadzany do feedu.

Jeśli Klient dokona zmian w dostępności lub parametrach produktów, będą one automatycznie zaciągnięte do feedu produktowego, z którego korzystają jego partnerzy.

Nasza rola

Analiza wykonawcza – w tym projekcie była bez wątpienia najważniejsza. Dużo uwagi skierowaliśmy na doprecyzowanie potrzeb Klienta, ustalenie w detalach, jakie opcje i funkcjonalności są najistotniejsze. To właśnie dzięki temu udało się opracować rozwiązanie szyte na miarę

Szukamy nowych ścieżek, jesteśmy elastyczni, wiemy, że wiele rzeczy można zrealizować na wiele sposobów. Nie trzymamy się “książkowych” rozwiązań – wersje gotowe, “pudełkowe” często po prostu nie działają. By korzystać z opcji oferowanych przez multistore nie trzeba od razu tworzyć kompletnego narzędzia, albo przenosić się na inną platformę, która je udostępnia. W  tym przypadku wybraliśmy rozwiązanie po środku – takie, które odpowiadało na potrzeby Klienta – może spokojnie prowadzić biznes i panować nad całością. 

3 rady dla Ciebie

  • Twój pomysł, potrzeba mogą być zrealizowane na wiele sposobów. Bądź elastyczny, otwarty na wiele rozwiązań. To da Ci więcej opcji wyboru.
  • Nie trzeba od razu iść w wizję maksymalistyczną. Rozmawiaj o swoich potrzebach z wykonawcami, dokładnie je zdefiniuj. W wielu przypadkach da się opracować rozwiązanie szyte na miarę.
  • Jeśli działasz na Sote i chcesz korzystać z rozwiązania typowego dla multistore, wcale nie musisz zmieniać platformy. Choć Sote teoretycznie nie daje takiej możliwości, to w praktyce, jak widać, można to zrobić, można obejść ograniczenia.
Powered by Trust.Reviews