Przeniesienie sklepu internetowego na nową platformę otwarciem drogi do rozwoju – Mylaq

Przeniesienie sklepu internetowego na nową platformę

Wysokie koszty wdrożeń, brak potrzebnych modułów, uzależnienie od jednego wykonawcy. Platforma sprzedażowa ewidentnie ogranicza rozwój Twojego sklepu. Znasz tę sytuację? Nie chcesz iść na kolejne kompromisy? Pomożemy Ci to zmienić.Przeniesiemy sklep na platformę, która da Ci znacznie więcej możliwości.

Krok po kroku, przeprowadzimy Cię przez każdy proces: migrację danych, integracje z zaawansowanymi ERP-ami. Wdrożymy najlepsze moduły, zoptymalizujemy je, zadbamy o UX, SEO, grafikę. Słowem, o wszystko, czego potrzebujesz, by Twój sklep działał lepiej i zarabiał więcej. Dowiedz się, co możemy wspólnie zrobić.

Efekty naszej pracy

Dzięki współpracy z nami klient zyskał:

Dla marki MYLAQ stworzyliśmy nowy sklep, który pomógł jej wyjść z rozwojowego impasu w sprzedaży internetowej.

  • Przenieśliśmy sklep na platformę PrestaShop – to obniżyło i zracjonalizowało koszty utrzymania i rozbudowy sklepu, dało dostęp do wielu narzędzi wspierających i rozwijających sprzedaż.
  • Przeprowadziliśmy dedykowaną integrację PrestaShop z SAP – zaawansowanym systemem ERP.
  • Przeprowadziliśmy złożoną migrację danych.
  • Zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy nowy layout graficzny – strona wizualna była bardzo ważna. Projekt jest nowoczesny, dopracowany pod kątem UX i mobile; przewodnie motywy graficzne, nawiązujące do kategorii produktowej, dają całemu projektowi świeży, rozpoznawalny look.
  • Moduły, które sprawdzają się w e-commerce – wybraliśmy narzędzia, które wspierają sprzedaż i nowoczesny marketing; wszystkie są dopracowane – zoptymalizowane i ostylowane pod nowy layout graficzny.

Uwaga! O ile w przypadku MYLAQ przeniesienie sklepu na platformę PrestaShop było game changerem, to nie zawsze takie działanie rozwiąże Twoje problemy! Nasz artykuł “Przeniesienie sklepu internetowego – kiedy nie warto” pomoże Ci rozpoznać Twoje potrzeby i podjąć decyzję. 

Dlaczego klient jest zadowolony ze współpracy?

Poza rzeczami oczywistymi – zrealizowaliśmy wszystkie założenia projektu – firma docenia jakość współpracy: świetną komunikację z koordynatorem projektu, szybkość jego reakcji, umiejętność radzenia sobie z wieloma sprawami od ręki. Przy tak złożonym projekcie, ważne jest, żeby Klient czuł się bezpiecznie – nasz koordynator czuwał nad całością, w wielu przypadkach był pierwszym doradcą, ponieważ bardzo dobrze zna środowisko, w którym pracuje. Poza tym, nasze procedury, w tym regularne raporty, działają na korzyść Klienta – dają klarowny obraz sytuacji, łącznie z rozliczeniem finansowym projektu.

Przeniesienie sklepu internetowego na nową platformę otwarciem drogi do rozwoju – Mylaq

Przeniesienie sklepu internetowego na nową platformę otwarciem drogi do rozwoju – Mylaq

Właścicielem marki MYLAQ jest Cosmo Group Sp. z o.o., Sp. k. – jedna z wiodących firm z sektora beauty na rynku międzynarodowym, a w Polsce lider sprzedaży w kategorii lakierów hybrydowych. W portfolio Cosmo Group znajdują się trzy inne marki: NEONAIL, NÉO MAKE UP i NEONAIL Expert.

Produkty Cosmo Group sprzedawane są przez rozbudowaną sieć dystrybucji w Polsce i w innych, 40 krajach na świecie. Wyróżnia je wysoka jakość, nowoczesność i innowacyjne rozwiązania. Lakiery marki MYLAQ – klasyczne, hybrydowe i w pisaku – skierowane są do młodych kobiet, które chcą podkreślić swoje indywidualne piękno.

Główne cele współpracy

Sklep MYLAQ wcześniej działał w oparciu o autorskie oprogramowanie Firma, widząc wiele ograniczeń rozwojowych i rosnące koszty utrzymania sklepu, szukała rozwiązania, które da jej większą niezależność, elastyczność w działaniu i doborze wykonawców.

Kluczowymi obszarami naszego działania były:

  • Przeniesienie sklepu na platformę open source PrestaShop
  • Migracja danych
  • Integracja PrestaShop z SAPem
  • Dopracowanie narzędzi wspierających sprzedaż i nowoczesny marketing sprzedażowy
  • przeprojektowanie graficzne  sklepu (całkowicie nowa szata graficzna),
  • stworzenie sklepu w myśl zasady mobile first,
  • zoptymalizowanie pod kątem SEO,
  • dopracowanie w obszarze UX.

Dlaczego klient wybrał nas jako partnera?

Od jakiegoś czasu prowadzimy podcast “Rozmowy na zapleczu” – to duża dawka konkretnej wiedzy od doświadczonych właścicieli i managerów e-commerce’owych biznesów, miejsce wymiany doświadczeń. To on były pierwszą inspiracją do kontaktu i sprawdzenia naszych możliwości. Jak napisała Ecommerce Manager, po dalszych “rozmowach zaufałam, że będziecie odpowiednim partnerem i że z tej współpracy wyjdzie coś fajnego. Nie czarowaliście, tylko otwarcie mówiliście o potencjalnych komplikacjach, o tym co może nie wyjść. Podobały mi się też Wasze realizacje i zrobiłam wywiad wśród Waszych Klientów”.

Co zoptymalizowaliśmy?

PrestaShop – integracja z SAP
Dedykowana integracja z zaawansowanym systemem ERP – SAP była jedną z kluczowych potrzeb firmy. Naszym zadaniem było przygotowanie modułu, który działa pod tym specyficznym rozwiązaniem i integruje je z platformą PrestaShop.

Wymiana danych pomiędzy dwoma systemami i format danych muszą być bardzo precyzyjne, żeby integracja działała właściwie. Etap ustalania tych szczegółów z zespołem SAPa był najistotniejszy – przygotowaliśmy rozwiązanie pod ścisłe wytyczne dotyczące interfejsu wymiany danych.

Ta integracja wymagała również przygotowania dodatkowych rozwiązań.

Mechanizm obsługujący sposób rozliczania rabatów w SAPie

Przyznany rabat, bazujący na regułach cenowych koszyka, nie mógł być rozliczany zbiorczo, w standardowy sposób, jako procent upustu od finalnej kwoty sprzedaży. Musiał być przypisany do każdej sprzedanej pozycji osobno, jako konkretna kwota w ramach rabatu. Dodatkowo, trzeba było uwzględnić wyjątki – rabaty nie mogły łączyć się z innymi akcjami promocyjnymi. By taki sposób rozliczenia był możliwy, opracowaliśmy mechanizm, który przygotowuje zestaw danych wysyłanych do SAPa i obsługuje wszystkie wyjątki.

Tablice translacji

System PrestaShop nie jest w pełni kompatybilny z SAPem. Niektóre dane wyjściowe z PrestaShop muszą być “przetłumaczone” w taki sposób, by SAP je właściwie zinterpretował. Do tego służą tablice translacji – np. wysyłka pocztą w PrestaShop ma określone id; system SAP, dzięki tablicy, może odczytać te dane i przypisać im po swojej stronie właśnie taką wartość – taką formę wysyłki.

Przeniesienie sklepu na platformę PrestaShop
Platformy bazujące na autorskich rozwiązaniach mogą mocno ograniczać rozwój sklepu. Uzależniają od jednego wykonawcy, koszty utrzymania i rozbudowy sklepu mogą być wysokie, brak wielu gotowych, wręcz podstawowych modułów pociąga za sobą konieczność tworzenia dedykowanych rozwiązań, a te są znacznie droższe.

Przejście na platformę open source PrestaShop od ręki rozwiązało wiele problemów firmy. Wiele wcześniej niedostępnych narzędzi czy modułów jest na PrestaShop dostępnych w standardzie. A to umożliwia szybsze, często tańsze i bardziej elastyczne modelowanie sklepu od strony funkcjonalnej i wizualnej.

Poza tym platforma PrestaShop cały czas się rozwija, pojawiają się nowe narzędzia, nowe wersje, eliminowane są niedociągnięcia. Platforma skupia wokół siebie dużą społeczność specjalistów – to ogromny plus; właściciel sklepu może wybierać spośród wielu wykonawców.

Migracja danych
Priorytetem podczas migracji danych było zachowanie zdjęć i opisów produktów ze starego sklepu, z jednoczesnym powiązaniem ich z systemem SAP. Dodatkowo, mieliśmy do czynienia z trzema różnymi systemami identyfikacji produktów – inne id produktów ze starej platformy, z nowej platformy i z SAPa, które trzeba było podczas migracji powiązać ze sobą.

W trakcie migracji przetwarzaliśmy też zdjęcia z formatu jpg do webp. To detal, ale bardzo ważny, bo wpływa na page speed, a optymalizacja pod kątem szybkości działania strony była jednym z głównych założeń.

Mamy spore doświadczenie w migracji danych, więc cały proces przebiegł bardzo sprawnie. Poza tym, PrestaShop ma przygotowany dobry zestaw importerów.

Stylowanie i optymalizacja modułów
Wiele potrzeb marketingowo-sprzedażowych marki MYLAQ można było rozwiązać przy pomocy gotowych modułów dostępnych na PrestaShop. A my jesteśmy specjalistami w tym temacie. Bardzo dobrze znamy moduły Presty, wiemy, czego się po nich spodziewać. Możemy ocenić, czy rozwiążą konkretny problem.

W puli wdrożeniowej mamy moduły, które są must have – przetestowane, świetnie działające. Nie trzeba wymyślać koła na nowo, jeśli coś jest dobrze zrobione. Warto korzystać z tego, co działa, co sprawdza się w e-commerce.

O ile można wykorzystać wiele gotowych modułów, to nie można ich oczywiście
zaimplementować 1:1. Sporo pracy włożyliśmy w ich:

  • stylowanie – dostosowanie do projektu graficznego całego sklepu;
  • optymalizację – oczyszczenie modułu ze zbędnego kodu; to bardzo ważne w kontekście page speed, bo każdy niepotrzebny element obciąża stronę;
  • przeprogramowanie funkcjonalności – dostosowanie określonej funkcji modułu do innego działania.

Dopracowane narzędzia wspierające sprzedaż i nowoczesny marketing sprzedażowy
Bazując na modułach Presty, wdrożyliśmy wiele narzędzi, dzięki którym sklep rozwinął swój sprzedażowy potencjał.

Rozbudowany system rabatów i promocji – to mechanizm, który można w dość łatwy sposób konfigurować; wiele opcji do wyboru – od rabatów progowych po zaawansowane scenariusze rabatowania (np. rabat 3 + 2 – kup 5 produktów za 2 zapłacisz po 1 zł).

Blog z funkcjami sprzedażowymi – produkty można osadzić we wpisie blogowym; administrator już z tego poziomu może dokonać zakupu; rozwiązanie wspiera pozycjonowanie.

Powiązana sprzedaż kilku produktów, czyli stylizacje – to typ treści, z której Klientki mogą zaczerpnąć inspirację do stworzenia określonej stylizacji; w każdym artykule zamieszczane są produkty do niej użyte; za jednym kliknięciem można dodać wszystkie lub pojedyncze produkty do koszyka; stylizacje zamieszczone są również na karcie produktu, który został do nich użyty – to doskonałe narzędzie do sprzedaży wiązanej.

Tworzenie zestawów – niższa cena produktu w zestawie – mechanizm pozwalający na tworzenie zestawów, łączenie produktów i zarządzanie nimi; jeśli Klientka wybierze produkt, który jest częścią zestawu, na karcie produktu zobaczy zestaw, jako propozycję zakupową; produkt w zestawie jest tańszy; to bardzo elastyczny moduł, z wieloma opcjami konfiguracyjnymi; rewelacyjny do sprzedaży zestawów i cross sellingu.

Moduł do łączenia produktów – na karcie produktu pojawiają się inne produkty, które mają wspólną cechę np. z jednej gamy kolorystycznej; to duże ułatwienie dla Klientek w robieniu zakupów z tej kategorii produktowej; to rozwiązanie wspiera SEO – każdy wariant produktu jest osobną instancją pod indywidualnym url-em, może być osobno indeksowany, można nadać mu unikalny opis.

Labels – łatwe oznaczanie produktów jako bestsellerów, nowości etc. przy pomocy estetycznych etykiet.

Możliwość elastycznego zarządzania MegaMenu.

Mechanizm umożliwiający porównywanie produktów.

Nasza rola

Przy tak dużych i złożonych projektach, najistotniejsze jest to, że prowadzimy Klienta krok po kroku przez dość skomplikowany proces. Nasz Koordynator dba o jakość współpracy, o atmosferę, która podtrzymuje kreatywność i pozwala na efektywną pracę wszystkim zaangażowanym w projekt osobom.

A co mówi sam klient o wspólnie wypracowanych wynikach?

 

Prace nad zmianą platformy dla MYLAQ przebiegły pomyślnie. Projekt został wykonany zgodnie z wytycznymi, uwzględniając wszystkie aspekty w wypracowanym briefie. W ogólnej ocenie Convertis wypada pozytywnie. Szczególnie dostrzegalna w procesie realizacji była proaktywność, która dotyczyła szukania rozwiązań ad hoc, co w przypadku zupełnie nowej dla nas platformy było bardzo istotne. W czasie realizacji bardzo mnie urzekł kontakt z project managerem. Reakcja na wszelkie zgłoszenia zawsze była szybka, co w przypadku tak złożonych prac jest bardzo pomocne i wspierające. Porównując Prestashop do poprzedniej platformy zauważalną korzyścią jest cykliczna poprawa wskaźników SEO i elastyczność w kwestiach optymalizacji w tym zakresie. Dzięki zmianie ograniczamy do minimum wdrożenia personalizowane. W znacznej mierze korzystamy z modułów kompatybilnych z PrestaShop.

Ecommerce Manager, Mylaq

3 rady dla Ciebie

  • Nie bój się modułów. Zamiast budować coś od zera, sprawdź, czy możesz dostać coś gotowego i dostosować to do swoich potrzeb.
  • Jeśli jesteś na etapie wyboru platformy sprzedażowej dla swojego sklepu, weź pod uwagę rozwiązania open source – np. PrestaShop. Narzędzia i moduły, które tutaj dostępne są w standardzie, pozwalają na dość swobodną rozbudowę i rozwój sklepu.
  • Pracując nad dużymi projektami, pamiętaj o złotej zasadzie – Nie wszystko naraz. Zrób to, co jest minimum niezbędnym do uruchomienia sklepu. Nad pozostałymi elementami możesz pracować już po rozpoczęciu sprzedaży, bez żadnej szkody dla całego projektu. Dzięki takiemu podejściu zyskasz więcej czasu na zorganizowanie budżetu, będziesz lepiej panować nad całością i pracować bez presji.

 

Powered by Trust.Reviews