Pełna automatyzacja procesów, jeden silnik do komunikacji wszystkich systemów i rozwiązania headless w tle. Case study Jean Louis David

Pełna automatyzacja procesów, jeden silnik do komunikacji wszystkich systemów i rozwiązania headless w tle - case study Jean Louis David

CRM, SAP Business One, sklep pod jednym silnikiem – spięte w jeden ekosystem, który maksymalnie automatyzuje procesy zarządzania sprzedażą, stanami magazynowymi, rezerwacją wizyt, obsługą Klienta, marketingiem. Dodatkowo, Klienci korzystają z wszystkich usług na różnych platformach, w tym w aplikacjach mobilnych. Jeśli świtają Wam w głowie rozwiązania bazujące na headless, to wiele się nie pomyliliście. Nasz ekosystem, a przede wszystkim powstały API REST, pozwalają na podpięcie różnorodnych, niezależnie działających aplikacji na froncie, dla których Presta stanowi back end. Brzmi ciekawie? Przeczytajcie o zaawansowanym miksie rozwiązań z headless w tle, z którego korzysta Jean Louis David. 

Efekty naszej pracy

Dzięki współpracy z nami klient zyskał:

Zbudowaliśmy złożony ekosystem – jeden silnik oparty o PrestaShop, na którym oparte są inne, komunikujące się ze sobą systemy: CRM, SAP, systemy marketingowe i sklep, który można powielać w dowolnej formie (web, Android, iOS). To autorskie rozwiązanie:

  • w pełni automatyzuje procesy zarządzania sprzedażą bez potrzeby ingerencji administratora lub walidacji informacji; maksymalnie skraca czas zarządzania nimi,
  • dostarcza wszystkie oferowane, różnorodne usługi w ramach tego jednego ekosystemu – w tym produkty wirtualne, możliwość rezerwacji wizyt w salonach,
  • daje Klientom możliwość korzystania z usług na różnych platformach
  • pozwala przenosić sklep na różne systemy operacyjne (Android, iOS). 

Napisaliśmy API REST dla aplikacji mobilnej, który działa jak most komunikacyjny pomiędzy różnymi, wykorzystywanymi przez JLD systemami. Nasz API:

  • wraz ze złożonymi integracjami pozwala na sprzedaż wszystkich produktów dowolnym kanałem,
  • znacznie poprawił i usprawnił działanie aplikacji mobilnej – według danych, to z tej platformy korzystała największa część Klientów JLD,
  • w tym momencie umożliwia korzystanie z czterech różnych aplikacji na froncie, a może ich być więcej,
  • jest świetną podstawą do tworzenia rozwiązań bazujących na headless

PrestaShop, w tym złożonym ekosystemie, jest fundamentem dla aplikacji mobilnej. Wszystkie zmiany wprowadzane w PrestaShop (sklepie) są widoczne w aplikacji mobilnej. Mogą to być m. in. zmiany w:

  • kategoriach,
  • blogu,
  • produktach. 

Słowo headless jeszcze niewiele Wam mówi? Poczytajcie o nim w naszym artykule lub posłuchajcie w podcaście. Dla jasności, w przypadku rozwiązań wdrożonych dla Jean Louis David sama PrestaShop w back endzie oczywiście nie jest headlessowa. API PrestaShop wykorzystywany jest jako źródło frontu w aplikacji mobilnej (obsługuje to, co użytkownik widzi w aplikacji mobilnej – produkty, koszyk, konto, checkout etc.). Natomiast mechanika biznesowa w aplikacji mobilnej jest realizowana przez nasz customowy API (składanie zamówień, obsługa płatności). 

Dlaczego klient jest zadowolony ze współpracy?

Dostarczyliśmy wszystkie rozwiązania, których potrzebował nasz Klient. Zbudowaliśmy ekosystem zapewniający automatyzację procesów zarządzania i udostępniający użytkownikowi oferowane usługi w ramach jednego systemu z możliwością przenoszenia go na różne systemy operacyjne (Android, iOS). 

Pełna automatyzacja procesów, jeden silnik do komunikacji wszystkich systemów i rozwiązania headless w tle. Case study Jean Louis David

Jean Louis David to marka, której nikomu – zarówno na polskim, jak i europejskim rynku – nie trzeba przedstawiać. Ta prestiżowa sieć salonów fryzjerskich, z tradycją sięgającą 1961 roku, jest w tym momencie największą w Europie. Jest kwintesencją jakości i komfortu, miejscem, w którym włosy zawsze otoczone są profesjonalną opieką. 

W Polsce Jean Louis David prowadzi niemal 70 salonów fryzjerskich i kilkanaście gabinetów kosmetycznych. W 2022 roku osiągnął 70+ mln obrotu. Dzięki prowadzonemu sklepowi internetowemu, Klientki i Klienci mają możliwość skorzystania z bogatej oferty kosmetyków do profesjonalnej pielęgnacji

Pełna automatyzacja procesów, jeden silnik do komunikacji wszystkich systemów i rozwiązania headless w tle. Case study Jean Louis David

Główne wyzwania

Przy tak dużej skali zmian i skali samego wdrożenia niezwykle trudno jest przewidzieć wszystkie błędy, które mogą wystąpić. Choć testom daliśmy dużo uwagi, to użytkownik podążał kolejną, niestandardową ścieżką, która je generowała. Bywało, że generowały je również nieprzewidziane zachowania Presta. Nie jest to szczególna niespodzianka – to 

wręcz naturalne, kiedy projektujemy rzeczy poza standardem. Najważniejsza jest po prostu szybka reakcja znalezienia źródła błędu i skorygowanie go. 

Dlaczego klient wybrał nas jako partnera?

Nasz Klient poszukiwał partnera, który podoła skomplikowanym, customowym pracom programistycznym, dostosuje się do już istniejących, spersonalizowanych systemów SAP i CRM. Współpraca z wcześniejszym partnerem nie była w tym obszarze zadowalająca. 

Nasza rola

Naszą rola zazwyczaj jest dostarczanie rozwiązań szytych na miarę – w punkt odpowiadających na potrzeby biznesowe naszych partnerów. Zawsze opiera się ona na przejrzystej komunikacji, w której docieramy do potrzeb naszego Klienta. Dzięki temu możemy w detalach dopracować szczegóły rozwiązań technicznych i podpowiedzieć te najlepsze. 

3 rady dla Ciebie

  • Uświadom sobie i nazwij procesy, które toczą się u Ciebie. Przemyśl, które z nich można zautomatyzować – sprawdź, które są najbardziej czasochłonne. Nadaj im priorytety ważności. Nie rób wszystkiego naraz – to najszybsza droga do pożaru. 
  • Testujesz, testujesz, testujesz, a twój Klient i tak znajduje błąd. Zaakceptuj to. Podczas implementacji dużych czy ryzykownych rozwiązań to Twój Klient jest najlepszym testerem. Ty znajdziesz dziesięć błędów, a Klient jedenasty. Z tym po prostu musisz się liczyć, przynajmniej na początkowym etapie po wdrożeniu. Niezwykle trudne, nawet niemożliwe, jest uniknięcie błędów. To, co można zrobić, to być w gotowości, by jak najszybciej je naprawić. 
  • Im więcej źródeł podpinasz do sklepu, im więcej integracji, kampanii marketingowych, ruchu na stronie, tym bardziej trzeba myśleć nad optymalizacją strony. Implementacja nowych rozwiązań zawsze będzie pociągać za sobą konieczność przeprowadzenia prac optymalizacyjnych. 

 

Powered by Trust.Reviews