Robimy to
lepiej...

Konkurencja zrealizowała projekt za ⅓ naszej ceny.
Co otrzymał Klient?- wybrakowany produkt. Dlaczego?- odpowiadamy poniżej.

Porównując istniejący sklep ze sposobem projektowania przez Convertis:

  • wskazujemy najczęściej popełniane błędy
  • wyłapujemy źle zaprojektowany UX obniżający konwersję
  • pokazujemy jak docierać do grupy docelowej
  • odsłaniamy słabe strony designu
  • proponujemy rozwiązania

Jak cię widzą
tak u Ciebie
kupią

Kilka błędów popełnionych już na pierwszej stronie:

1
X
!

1. Zbyt duża ilość numerów telefonów

Sugestia UX: Należy zawsze podać jeden numer infolinii a we własnym zakresie przekierować pozotałe na jedną.

22A
X
!
!

2. Rozpraszające elementy Zastosowanie jednocześnie w dwóch miejscach bannerów z tym samym momentem rotacji.
Sugestia UX: Nie stosuj jednocześnie w dwóch miejscach bannerów z tym samym momentem rotacji, bo powodują wrażenie bałaganu na stronie. Najlepszą praktyką jest stosowanie bannerów statycznych.

i2B
X
!

3. Przytłaczająca przewaga jednego, czerwonego koloru Sugestia UX: Przeznacz jeden kolor na potrzeby ważnych guzików CTA, drugi jako przewodni ogólny, a pozostałe kolory niech będą neutralne.

Najważniejsze,
by łatwo dotrzeć
do produktu

Kilka błędów popełnionych już na pierwszej stronie:

1
X
!koniec ekranu

1. Menu nie mieści się na ekranie! Obecnie w dłuższych kategoriach menu ucieka nam za ekran po rozwinięciu i trudno jest kliknąć w te pozycje, które są poza nim.
Sugestia UX: Menu nie może rozwijać się poza ekran. W przypadku dłuższych kategorii, zbuduj menu w kolumnach tak, by pokazać wszystko na monitorze.

2D
X
!
!
!
!

2. Zbyt dużo pop-upów Obecnie na stronie znajdują się:

  • śledzący nas widget ze słuchawką + wyskakujący dodatkowo dymek z tekstem
  • wyskakujący pop-up z kobietą (z komunikatem po angielsku)
  • wysuwające się okienko czatu z konsultantem zaopatrzone w dźwięk
  • standardowy pop-up wyciemniający stronę, pokazujący się na wierzchu

Sugestia UX: Stosuj jeden element tego typu. Jedno okienko "Czatu z konsultantem" wystarczy.

2A
X
!
2B
X
!
2C
X
!

Zbędne
nie-zbędne...

Kolejne elementy wymagające zmiany:

1
X
!

1. Ukrywaj strony w budowie Sugestia UX: Strona, na której nic nie ma nic nie wnosi. Zrezygnuj z niej i tymczasowo ją ukryj.

2
X
!nazwa jest zbyt długaopis zawiera powtórzenie nazwy

2. Unikaj powtórzeń w tytule i opisie Sugestia UX: Na stronie głównej i kategorii stosuj opisy skrócone. Pełne nazwy i opisy umieszczaj dopiero na karcie produktu.

3
X
!

3. Uważaj na długość strony Sugestia UX: Nie wrzucaj wszystkiego na stronę główną tylko w odpowiednich kategoriach na podstronach. Długie strony dobrze się czyta, ale ich zawartość musi być sensownie dobrana.

i4
X

4. Jeśli wzorujesz się na innych, to rób to dobrze. Sugestia UX: Duże firmy mają duże zaplecza. Mają dopracowany UX, grafikę i każdy szczegół. Wzorując się na takim przykładzie nie dodawaj niczego na siłę, bo to się nie sprawdzi.

Mobile
first

1
X
setki produktów a brak filtrów
2
X
!wyszukiwarka powinna być na wierzchu (obecnie jest ukryta w menu)
3
X
!zbyt małe zdjęcia są nieczytelne, nic nie wnoszą
4
X
!zbyt długie opisy produktów na stronie kategorii, tutaj wystarczy nazwa i cena
5
X
!nachodzące na siebie kolumny
6
X
!elementy zasłaniające ważne guziki CTA

Klik, klik...

1
X
!

1. Większe powierzchnie do klikania Klikalne są tylko niektóre elementy boxu, tj.: zdjęcie, nagłówek i guzik "dodaj do koszyka".
Sugestia UX: Zamiast kilku wybranych elementów (np. zdjęcie, nagłówek, przycisk Dodaj do koszyka), udostępnij do klikania cały box - to ułatwi Użytkownikowi przejście dalej.

2
X
!

2. Stosuj jeden guzik CTA Obecnie kolejno widać: "dostępność: w sprzedaży" i pod spodem guzik "zapytaj o dostępność"
Sugestia UX: Jeśli produkt jest dostępny, wystarczy zamieścić przycisk "dodaj do koszyka" zamiast przycisków "zapytaj o dostępność", czy informacji "dostępność: w sprzedaży"

3
X
!

3. Poprawne przekierowania CTA Obecnie guzik umieszczony pod opisem SEO "O nas" przenosi do podstrony regulaminu.
Sugestia UX: Każdy przycisk powinien przenosić do właściwego miejsca, należy zadbać o właściwe podlinkowanie elementów

Można inaczej-lepiej

1
X
!

1. Dopracuj widok produktu

  • stosuj skróconą nazwę produktu, a oznaczenia czy producenta umieść jako osobny element
  • podziel informacje na cechy produktu i poniżej dłuższy opis
  • pamiętaj o widocznym, najważniejszym guziku "dodaj do koszyka"
  • ustaw domyślną ilość produktu na "1"
  • stosuj nagłówki H1, H2 i korzystaj z ALTów
  • wszelkie opisy dla SEO umieszczaj na dole - nie oszukujmy się, są wartościowe tylko dla SEO.
2
X
!

2. Usuwaj boxy, w których nie wiadomo o co chodzi Znaleźliśmy dziwny box "Mega Store" - jego istnienie na stronie produktu jest zupełnie niejasne, a jak nie wiadomo o co chodzi to lepiej z tego zrezygnować.
Sugestia UX: Jeżeli chcesz zastosować wyszukiwanie produktów po producencie umieść to w filtrach, które są konieczne przy tak dużej ilości produktów (a tutaj ich brakuje).

3
X
!

3. Usuwaj elementy nic nie wnoszące w trakcie zakupów lub przenoś je

  • grafiki takie jak "Rzetelna Firma", formy płatności, kurierzy itp. umieszczaj raczej w stopce lub na odpowiednich podstronach
  • bannery lub inne grafiki z treścią np.: "Mamy wszystko do gastronomii" są niepotrzebne. Klient już jest na stronie i wie o tym.

Wygląd też się liczy.

1
X

1. Nie stosuj różnych stylistycznie ikon Ikony powinny stanowić jeden pakiet. Niestety zastosowano różne ikonki a także zdjęcia elementów stockowych i NIE usunięto znaków wodnych!
Zdjęcia nie zostały zakupione?
Sugestia graficzna: Zakup pakiet ikon, którymi będziesz się posługiwać. Brakujące ikony dokup z innych pakietów lub doprojektuj tak, by wyglądały jak te w zakupionym pakiecie. Ikona powinna nawiązywać do opisu (przykładowo sekcja "Bita śmietana" ma złą ikonkę, która wygląda jak lody, a nie bita śmietana).

2
X

2. Unikaj znaków wodnych 95% zdjęć na stronach sklepów to zdjęcia zaciągane z hurtowni. Nie ma potrzeby by umieszczać na nich znak wodny Twojego sklepu, bo każdy sklep korzysta z tych samych zdjęć.
Sugestia graficzna: Nie stosujemy znaków wodnych nawet na autorskich zdjęciach. Można umieścić swoje logo gdzieś w rogu, by nie zakłócało odbioru całości.

3
X

3. Uspójniaj grafikę i zdjęcia Sugestia graficzna: Postaraj się, by przykładowo wszystkie zdjęcia były na białym tle. Zdjęcia w aranżacji to bardzo mały procent i można po prostu wyciąć produkt z tła. Innym sposobem jest nałożenie jednakowego filtra na zdjęcia. Dzięki temu ich wygląd będzie spójny.

Grafika na całego

1. Dbamy o Twój wizerunek Staramy sie zawsze pomagać. Jeżeli widzimy, że coś wymaga poprawy i ulepszenia - mówimy o tym. Wygląd jest bardzo ważny, ponieważ Klient chce kupować ładnie wyglądające produkty w ładnych sklepach on-line. Może to dość płytkie, jednak obecnie każda grupa docelowa przywiązuje dużą wagę właśnie do wyglądu/designu.

2. Zaprojektujemy każdy element Twojego wizerunku

  • zaprojektujemy logo
  • przygotujemy projekty strony sklepu on-line
  • specjalnie na Twoje potrzeby stworzymy odpowiednie bannery na stronę sklepu on-line
  • dopilnujemy, by była zachowana spójność graficzna wszelkich materiałów reklamowych; newsletter, bony dla Klientów, reklamy na potrzeby AdWords oraz mediów społecznościowych, inne...

Tak naprawdę nasze możliwości są nieograniczone, ponieważ nasz zespół składa się z doświadczonych ekspertów z zakresu e-commerce, UX, marketingu, grafiki, z copywriterów i programistów. Jeżeli uznamy, że jest coś, co pomoże Ci sprzedawać- zaproponujemy rozwiązanie.

Testuj!

1. Testuj sam Interesowanie się swoją stroną jest ważne. Naucz się jej, przeklikaj się przez nią, sprawdź, czy wszystkie elementy wyświetlają się poprawnie w wersji desktop i mobile.

2. Testujmy razem Zanim wrzucimy stronę on-line sprawdzamy wszystko. Testujemy różne przegladarki i wiele elementów. Przeklikujemy się przez całość. Gdy wszystko działa poprawnie przwrzucamy stronę na docelowy serwer i podpinamy wszystko. Od tej chwili możesz cieszyć się doskonałym sklepem on-line, oraz, jeżeli masz takie życzenie, będziemy go doglądać i reagować na każde nieprawidłowości, awarie i wprowadzać ulepszenia, jeżeli takowe się pojawiają.

Nasze wdrożenie zawiera analizę UX i analizę marketingową, dzięki czemu tworzymy sklepy, które nie tylko dobrze wyglądają, ale także sprzedają więcej.