B2B sklep internetowy - jak ułatwić Klientom zakupy, a sobie realizację - Karo.waw
Co zrobić, żeby maksymalnie ułatwić klientom hurtowym robienie dużych zamówień, a sobie ich obsługę? Mamy na to kilka pomysłów. Kluczową sprawą jest automatyzacja procesów. Sprawdź, jakie narzędzia pomogą osiągnąć Ci ten cel. Twoi Klienci na pewno je docenią!
Dlaczego taki temat?
W sklepie, który bazuje na wielu spersonalizowanych rozwiązaniach, najważniejsza jest doskonała znajomość projektu. Wprowadzając zmiany, nowe funkcjonalności, zawsze trzeba odnosić się do szerszego kontekstu. Tym sklepem, od momentu rozpoczęcia współpracy z Klientem, opiekuje się dedykowany projektowi programista. To osoba, która zna go od podszewki. Dzięki takiemu rozwiązaniu, wszystkie prace przebiegają bardzo sprawnie.
Efekty naszej pracy
Dzięki współpracy z nami klient zyskał:
Sprzedaż hurtowa rządzi się swoimi prawami. Narzędzia, które przedstawiamy, automatyzują ten proces – upraszczają robienie i obsługę zamówień hurtowych. To dobre praktyki, które warto wdrożyć u siebie. Każdy na nich skorzysta – i obsługa hurtowni, i kontrahenci.
Co zyskuje Klient hurtowy?
- Tworzy koszyk zakupowy w bardzo krótkim czasie – zamawia dziesiątki i setki produktów przy pomocy kilku kliknięć i jednego pliku, wyszukuje i dodaje produkty nawet z poziomu koszyka.
- Korzysta z narzędzi ułatwiających zarządzanie zamówieniami – tworzy listy zakupowe, które błyskawicznie zamienia w zamówienie.
- Łatwo wprowadza dostępną ofertę do swojego sklepu – integruje feed produktowy z własnym sklepem.
Jakie ułatwienia ma do dyspozycji hurtownia?
- Algorytm 3D Packing – automatycznie oblicza koszty dostawy dla najróżniejszych przesyłek, obsługiwanych przez wielu dostawców; wizualizuje sposób pakowania.
- Używa importera stanów magazynowych – oferta produktowa innych dostawców jest zawsze aktualna, na bieżąco synchronizowana z ich stanami magazynowymi.
Dlaczego klient jest zadowolony ze współpracy?
Nowe funkcjonalności mają ogromne znaczenie dla obecnych i przyszłych kontrahentów w kontekście komfortu robienia dużych, hurtowych zamówień, oszczędności czasu. A to oczywiście ma przełożenie na samą sprzedaż. Procesy są zautomatyzowane, skrócone, skompresowane do niezbędnych konkretów. Nasz Klient jest w stanie przyjmować i obsługiwać zamówienia na dużą skalę. Wyeliminowaliśmy bariery utrudniające dokonanie zakupu i realizację samego zamówienia.
B2B sklep internetowy – jak ułatwić Klientom zakupy, a sobie realizację – Karo.waw
Karo.waw.pl to duży e-sklep prowadzący sprzedaż hurtową i detaliczną pościeli oraz tekstyliów domowych. W ofercie ma ponad 15 tys. produktów, w tym także własne wyroby – Karo jest producentem prześcieradeł, pościeli, kołder i poduszek.
Nasza współpraca rozpoczęła się w 2018 roku od wdrożenia nowej grafiki. Teraz prace skupiają się głównie na rozbudowie sklepu w oparciu o nowe, często zaawansowane funkcjonalności, w dużym zakresie dedykowane prowadzeniu sprzedaży hurtowej.
Główne wyzwania
W tym przypadku mamy do czynienia z mocno customizowanym sklepem – bazuje jedynie w ok. 30% na podstawowych funkcjonalnościach Sote, reszta to dedykowane rozwiązania. Tworzenie tak rozbudowanego systemu i dołączanie do niego kolejnych elementów jest wyzwaniem. Każda nowa funkcjonalność musi być właściwie osadzona w całości – trzeba uwzględnić wewnętrzne powiązania wszystkich elementów. I tutaj najważniejsza jest komunikacja – precyzyjne określenie, czym mają być i jak mają działać nowe funkcjonalności. Każdy szczegół może zaważyć na finalnym rozwiązaniu.
Główne cele współpracy
Focus na potrzebach Klientów hurtowych – to był nasz punkt wyjścia. Nowe funkcjonalności miały automatyzować kluczowe procesy m.in.:
- maksymalne przyspieszyć i ułatwić proces zamawiania dużych ilości produktów zbiorczo,
- umożliwić prostą implementację oferty sklepu Karo do własnego sklepu,
- pozwolić na szybkie zamawianie produktów z poziomu koszyka,
- przy pomocy algorytmu obliczać cenę dostawy,
- dać wybór realizacji zamówienia w konkretnym magazynie Klienta.
Co zoptymalizowaliśmy?
Nasz Klient posiada jeden sklep – czyli jeden front dla Klientów detalicznych i hurtowych. Użytkownicy rozróżniani są na poziomie logowania do konta; zweryfikowani hurtownicy mają dostęp do dedykowanych im funkcjonalności.
Wybór magazynu
- Nasz Klient prowadzi sprzedaż produktów, między innymi, z dwóch własnych magazynów. Funkcjonalność pozwala mu na zdefiniowanie magazynów (może ich być więcej). Z kolei użytkownik hurtowy może wybrać magazyn, z którego ma być zrealizowane zamówienie. Kiedy to zrobi, w pierwszej kolejności widzi produkty, które właśnie w tym magazynie są dostępne. Dzięki temu bardziej elastycznie zarządza własnymi zamówieniami (dostępność produktów) i może wybrać lepszą dla siebie opcję.
Dodaj plik i zamów zbiorczo – wiele produktów za jednym zamachem
- Zamawianie dziesiątek produktów, jak w klasycznej sprzedaży detalicznej, jest niezwykle czasochłonne. Ta funkcjonalność skraca i automatyzuje proces. Bazuje na pliku (xls, xlsx lub csv), który tworzy hurtownik – wpisuje do niego kody produktów i ich ilość. Po wrzuceniu pliku, wszystkie produkty są automatycznie dodawane do koszyka.
Wyszukiwanie i dodawanie produktów nawet z poziomu koszyka
- Produkty można wyszukiwać i zamawiać nawet z poziomu koszyka. Dodaliśmy tam pasek wyszukiwania. Po wpisaniu kodu produktu, ten wyświetla się i można go łatwo dodać do zamówienia. Wiadomo ponadto, czy wybrany produkt jest dostępny we wcześniej wskazanym magazynie.
Tworzenie list zakupowych = jeszcze szybsze zamawianie
- Ten moduł sprawia, że cykliczne zamówienia realizuje się jeszcze szybciej. Klient może tworzyć dowolną ilość list zakupowych, nadawać im nazwy, modyfikować je. Listy są przechowywane w bazie sklepu i dostępne z poziomu konta użytkownika. Produkty umieszczone na liście, przy pomocy kilku kliknięć, można dodać do zamówienia. Poza tym, moduł automatycznie tworzy listę zakupową z zamówionych już produktów. To kolejne ułatwienie w zarządzaniu zamówieniami.
3D Packing Algorithm – oblicza koszty dostawy, wizualizuje efektywne pakowanie
- 3D Packing to algorytm, który służy do automatycznego obliczania kosztów dostawy. Ale w praktyce daje jeszcze więcej korzyści. Jak działa? Na podstawie wymiarów opakowań produktów, system oblicza, ile paczek powstanie z konkretnego zamówienia. Do tego oczywiście potrzebny jest drugi parametr – czyli gabaryty przesyłek oferowane przez dostawców. Te definiuje się w panelu, w liście dostaw – począwszy od najmniejszej paczki, a skończywszy na przesyłkach paletowych, składających się z wielu opakowań.
- Co jeszcze poza obliczaniem kosztów dostawy oferuje algorytm? Przy pomocy wizualizacji 3D pokazuje, jak, w najbardziej optymalny sposób, spakować poszczególne paczki. To ogromne ułatwienie dla osób, które zajmują się kompletowaniem zamówienia; przyspiesza i upraszcza cały proces.
Importer stanów magazynowych – zawsze aktualna oferta od wszystkich dostawców
- Importer stanów magazynowych to kolejna funkcjonalność, która automatyzuje bardzo ważny proces. Codziennie, na bieżąco zaciąga i aktualizuje stany magazynowe udostępniane przez dostawców, których produkty sprzedawane są w Karo.
Nasza rola
Ten sklep jest prowadzony z naszym stałym supportem technicznym. Kiedy wdrażamy nowe funkcjonalności, opracowujemy je od strony koncepcyjnej, planujemy i koordynujemy prace. Najwięcej uwagi przykładamy do komunikacji – przy złożonych projektach wszystko musi być ustalone w detalach, właściwie zrozumiane i przekazane.
A co mówi sam klient o wspólnie wypracowanych wynikach?
Opiekunowie i programiści z Convertis zawsze znajdują rozwiązanie przedstawionego im problemu. Wdrożenie odbywa się wieloetapowo – od fazy planowania, przez fazę testów, po fazę wdrożenia. Dzięki firmie Convertis, nasz sklep może się rozwijać i podążać w pozytywnym kierunku. Nie pracowaliśmy na żadnej innej platformie wcześniej. Jesteśmy zadowoleni z funkcjonowania na platformie Sote, a nasz sklep jest rozbudowany o wiele autorskich modułów Convertisu.
Proaktywne podejście firmy w postaci proponowanych funkcjonalności usprawniających działanie firmy to coś, co zrobiło na mnie ogromne wrażenie. Wspólne szukanie najlepszego i najbardziej efektywnego rozwiązania to coś, co wyróżnia Convertis.
Michał Szymkiewicz, Karo.waw
3 rady dla Ciebie
- Projektuj procesy zakupowe tak, by kontrahent mógł w jak najprostszy sposób dokonywać zakupów.
- Warto przyglądać się temu, które procesy można zautomatyzować. W tym przypadku uwagę skupiliśmy na hurtownikach, którzy mają zupełnie inne potrzeby niż Klienci detaliczni.
- Jeśli nie wiesz, co jest najistotniejsze, co poprawić, słuchaj swoich kontrahentów. To oni są najlepszym źródłem wiedzy o potrzebnych udogodnieniach, które możesz wdrożyć.