Zen – recenzja operatora płatności dla e-commerce

O operatorze:

ZEN.com to „świeżynka” na europejskim rynku płatności. Usługi tego polskiego fintechu są dostępne w modelu subskrypcyjnym w ponad 30 krajach w całej Europie dzięki licencji pieniądza elektronicznego wydanej przez centralny bank Litwy.

Na rodzimym rynku ZEN.com zadebiutował w listopadzie 2020 roku, wchodząc na niego z przytupem. Nad Wisłą mieści się też jego główna siedziba. Założycielem firmy jest Dawid Rożek, który ma bogate doświadczenie w e-commerce w sprzedaży elektroniki i oprogramowania, nabyte m.in. podczas tworzenia globalnego marketplace’u dla graczy. Nazwa firmy jest akronimem „zero effort non-bank”. A jej główna dewiza to zapewnienie spokoju ducha w zarządzaniu pieniędzmi i transakcjami zakupowymi.

Partnerem strategicznym ZEN.com od samego początku jest Mastercard. Ponadto fintech bezpośrednio współpracuje z innymi organizacjami płatniczymi, takimi jak m.in. VISA, American Express czy Union Pay – co na pewno dodaje marce prestiżu. Firma kieruje swoją ofertę zarówno do klienta biznesowego, jak również do użytkowników indywidualnych. Całość jest dostępna za pośrednictwem aplikacji mobilnej i serwisu transakcyjnego online.

Dostęp do konta biznesowego o polskim numerze IBAN (można z niego wysyłać i odbierać przelewy krajowe i zagraniczne), a także możliwość integracji z bramką płatności to podstawowy profil działalności ZEN w ramach modelu B2B. W ramach ZEN Checkout bramka płatnicza umożliwia akceptowanie płatności wieloma metodami, takimi jak m.in. karta czy BLIK.

Otwarte API umożliwia integrację ZEN.com ze sklepami i modułami, takimi jak PrestaShop, Shoper, Magento, Opencart, Zen-Cart, WooCommerce czy Ecwid. 

Jako ciekawostkę polecamy uwadze także kartę  ZEN.com dla użytkownika indywidualnego. Daje ona dostęp do konta wielowalutowego, cash backów w takich serwisach, jak Allegro, AliExpress czy Booking oraz możliwości przedłużenia o 12 miesięcy gwarancji na produkty elektroniczne zakupione kartą ZEN.com w ramach ZEN Care.

Z tego względu widać pewne analogie do Revoluta. Sprawdź więcej szczegółów na temat karty. 

 

Wyróżniki:

    • zamiast prowizji od wartości transakcji stała comiesięczna opłata zależna od obrotu osiąganego w sklepie – szczegóły w cenniku ZEN
    • integracja z kontem bankowym o polskim numerze IBAN, z którego można wysyłać i odbierać przelew

 

Plusy:

+ najniższa prowizja na rynku – ZEN.com nie pobiera standardowych prowizji (usługa dostępna jest w ramach subskrypcji), ale przeliczyliśmy ich opłaty, by móc je porównać z prowizjami innych operatorów – szczegóły można znaleźć TUTAJ

+ natychmiastowy dostęp do środków ze sprzedaży

+ obsługa wielu portfeli elektronicznych: PayPal, Skrill, Neosurf, iDeal, BitBayPay, Bancontact, Webmoney

+ 30-dniowy bezpłatny okres próbny

+ uwaga: zdobyliśmy dla Was specjalną promocję – 60 dni darmowego okresu testowego (zamiast 30-u) z kodem: CONVERTISZEN

Wejdź na stronę Zen, utwórz konto i przed wyborem planu wprowadź kod promocyjny: CONVERTISZEN

 

Minusy:

– słaba rozpoznawalność

– brak płatności odroczonych (podobno są plany wdrożenia do końca roku 2021 roku)

– brak płatności ratalnych

– wśród obsługiwanych portfeli elektronicznych brak coraz popularniejszych Google Pay oraz Apple Pay (można nimi doładować konto ZEN.COM – jako jedna z metod płatności w bramce płatniczej ma się pojawić  przed końcem 2021 roku).

 

Miejsce na podium w naszym rankingu:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Komentarze są publikowane po zatwierdzeniu przez moderatora.