Obsługa klienta sklepu internetowego – najważniejsze elementy

Prawie każdy przejaw Twojej działalności wpływa na to, jak klienci postrzegają Twoją markę. Jednym z najważniejszych aspektów jest obsługa klienta sklepu internetowego, która może bezpośrednio wpłynąć na odniesienie przez Ciebie sukcesu biznesowego. Każdy kontakt, jaki klienci mają z Twoją firmą, począwszy od sposobu, w jaki wyrażasz się przez telefon, po wydajność systemów czy odpowiedzi na zamówienia stanowi szansę na poprawę reputacji i zwiększenie prawdopodobieństwa dalszej sprzedaży. Na co w szczególności warto zwrócić uwagę? Podpowiadamy!

Obsługa klienta sklepu internetowego powinna być stale udoskonalana tak, aby maksymalizować zadowolenie klientów. Obecnie w większości nisz poprzeczka jest ustawiona bardzo wysoko, a klienci wspierają te marki, które spełniają określone standardy. Użytkownicy sklepów internetowych chcą dostrzec, że za stroną i wirtualną witryną stoją ludzie, którzy potrafią odpowiedzieć na ich pytania, zaopiekować się nimi, pomóc im w razie potrzeby oraz sprawić, że czują się wyjątkowo. Aby odpowiednio skoncentrować się na obsłudze klienta, warto pamiętać o pięciu elementach. Oto one:

#1 Znajomość biznesu, a obsługa klienta sklepu internetowego

Błędem, który popełnia wiele firm, jest zatrudnianie pracowników, którzy nie są zaznajomieni z przedmiotem działalności firmy. Warto upewnić się, że pracownicy obsługi klienta są w pełni świadomi Twojej marki, firmy i jej działalności. To jedyny sposób, który pozwoli im skutecznie odpowiadać na pytania klientów i rozwiązywać ich problemy. Ponadto wniesie wartość dodaną do swoich działań. To szczególnie istotne, gdy sprzedajesz produkty, które kupują osoby dobrze z nimi zaznajomione. Można tutaj wymienić wiele przykładów, od akcesoriów do golenia dla mężczyzn, przez wyspecjalizowane narzędzia budowlane, aż po akcesoria gamingowe.

#2 Jakość Twoich produktów i usług

Łatwiej zadbać o zadowolenie z obsługi klienta, gdy oferujesz produkty wysokiej jakości. Dzięki temu już sama Twoja oferta może zminimalizować liczbę skarg klientów i problemów, generujących potencjalne ich niezadowolenie.

#3 Elastyczność w obsłudze klienta sklepu internetowego

Elastyczność powinna leżeć u podstaw wszystkiego, co robi Twoja firma. Od zarządzania projektami po obsługę klienta. To właśnie zdolność firmy do obserwacji i zachowania elastyczności pozwala jej skutecznie reagować na potrzeby klientów.

#4 Przyznawanie się do błędów

Chociaż przyznanie się do błędu może być czasami niezwykle trudne, ma to kluczowe znaczenie dla Twojej firmy. W większości przypadków buduje zaufanie konsumentów, pokazując im, że jesteś gotowy zaakceptować uchybienia i znaleźć odpowiednie rozwiązanie problemu, co dodatkowo wzmacnia długoterminowe relacje z klientami.

#5 Dostosuj swój sklep online do potrzeb użytkowników

Nie ma chyba nic gorszego w e-zakupach niż próba znalezienia produktu w sklepie ze złym systemem nawigacji. Twoi odwiedzający muszą szybko znaleźć informacje, których szukają. W przeciwnym razie będą kupować na stronie konkurencji. Preferowane jest proste i intuicyjne menu, które skutecznie poprowadzi internautę podczas jego wizyty na Twojej stronie. Ważne jest by pozwolić mu szybko znaleźć odpowiedzi na nurtujące go pytania. 

Świetna obsługa klienta sklepu internetowego nie jest łatwa do zbudowania i wymaga czasu. Musisz jednak pamiętać, jaką wartość stanowi to dla Twojej organizacji i skupić się na budowaniu długoterminowych, dochodowych relacji między konsumentami a Twoją firmą.

Pamiętaj o pięciu powyższych punktach, a wkrótce będziesz mógł pochwalić się doskonałą obsługą klienta online. Chcesz dowiedzieć się, w jaki sposób Convertis może pomóc Ci poprawić relację z Twoimi klientami? Opowiedz nam o swojej wizji i pozwól nam znaleźć idealne rozwiązania dla Ciebie, dzięki którym będziesz mógł skupić się na tym, w czym jesteś najlepszy.

 

Zobacz także:

5 najciekawszych produktów i usług sprzedawanych w modelu subskrypcyjnym

Jak zrobić analizę konkurencji dla sklepu internetowego?