BlueMedia – recenzja operatora płatności dla e-commerce

 

Link do strony: https://bluemedia.pl/oferta/platnosci-online

O operatorze:

BlueMedia to spółka z Sopotu istniejąca już od 1999 roku. Decyzją Komisji Nadzoru Finansowego z dnia 1 października 2013 r. uzyskała zezwolenie na świadczenie usług płatniczych w charakterze krajowej instytucji płatniczej.

Wyróżniki:

  • firma innowacyjna – w 2011 roku wprowadzili na rynek systemu do realizacji natychmiastowych przelewów międzybankowych BlueCash (dziś obsługuje 5 mln transakcji rocznie), w 2019 roku uruchomili systemu do automatycznego poboru opłat na bramkach autostradowych – Autopay (w pierwszym roku skorzystało ponad 350 tys. kierowców)

Plusy:

+ duża ilość niestandardowych opcji płatności, takich jak: płatność subskrypcyjna, opcja blokady środków na koncie jako depozytu, płatność odroczona, płatność ratalna

+ możliwość współpracy bez zarejestrowanej działalności gospodarczej – uwaga: zależne od tego na jakiej platformie oparty jest sklep

Minusy:

– wysoka prowizja – jedna z wyższych stawek prowizji w podstawowej ofercie – 1,70%

– mniejsza rozpoznawalność w porównaniu do liderów rynku: Przelewy24 czy PayU

 

Miejsce na podium w naszym rankingu: